Gå til innhold
  • Bli medlem

Ospray Xenon 85 eller Arc'teryx Bora 80 - samt forhandlere i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest på forumet her lenge, så drister jeg meg endelig til å spørre om noe også. Så da blir det enda en sekke-tråd.

Nå har jeg drevet reaserch og sekkeprøving en god stund, og har kommet fram til at jeg vil ha en av disse to sekkene. Jeg veit jo at hvordan sekken føles på ryggen som bør være den mest tungtveiende faktoren, som fører til første problem; Jeg har prøvd begge med vekt, begge kjennes gode, men siden det har gått flere uker mellom jeg prøvde de forskjellige så synes jeg det er fryktelig vannskelig å sammenlikne dem. Det viser seg visst umulig at man her i Trondheim kan ha begge sekker, i riktig størrelse (small), på samme tid. Så, siden jeg skal til Bergen neste uke, så lurte jeg på hvor jeg bør gå for å finne disse sekkene (og gjerne hvor man får god hjelp)?

Også lurte jeg på hvilken dere ville gått for, dersom jeg ikke klarer å bestemme meg basert på komfort?

Annonse
Skrevet

platou fører osprey sekker...om de har akkurat den du snakker om vet jeg ikke, men de har det beste utvalget av osprey i byen

Ville ha sjekket outdoors og ute.no for den andre sekken, de fleste sportsforretninger har bora sekken vil jeg tro

gode kanelsnurrer finner du på bakeriet ved siden av ute.no butikken ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis du er sikker på størrelsen din, så er jo netthandel et alternativ..

Fins å få kjøpt i mange norske, samt amerikanske nettbutikker (billig dollar :wink: )

Skrevet

Jeg fikk ny sekk til jul og i forkant prøvde jeg begge de sekkene som du nevner, Ospray Xenon 85 og Arc'teryx Bora 80.

Valget falt på Arc'teryx Bora 80 og det var to hovedgrunner til dette. Den ene var at jeg syntes det var litt for mange snorer, stropper og spenner på utsiden av Ospray, og det andre var når jeg fikk litt godt med vekt i sekkene og snudde meg fort rundt så følte jeg at det var et mye større moment i Ospray. Dette kan komme av at den bygger noe mer ut fra ryggen enn Arc'teryx og da blir det også litt mindre stabilitet og som nevnt et større moment når jeg snudde meg rundt. Jeg kan jo nevne at en slik ukontrilert rotasjon på en tur i januar ble årsak til et spiralbrudd i leggbeinet mitt. (Selv om jeg hadde Arc'teryx Bora 80)

For å finne rett størrelse ble ryggen målt og jeg endte opp med en sekk i medium størrelse. (Jeg er ikke mer enn 172cm høy.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.