Gå til innhold
  • Bli medlem

pulk eller sekk fra spiters - visdalen - urdadalen- leirvassbu - spiters?


Anbefalte innlegg

Hello!

Skal på tur litt rundt om Spiterstulen og Leirvassbu nå i påska. Tenkte å gå fra Spiterstulen gjennom Visdalen og opp gjennom Urdadalen og rundt vestover til Leirvassbu, og videre inn i Visdalen og nordover til Spiterstulen igjen. Vi er et par stykker og skal ha med telt på 5 kilo og alt som følger med på et par overnattinger pluss to toppturer på veien. Så da er spørsmålet mitt om jeg skal dra pulk eller bære sekk.. Aldri vært der inne før så vet ikke om det er mye opp og ned. Ser litt bratt ut inn til Urdadalen og kanskje litt kranglete inn mot leirvassbu over høgvaglen..?

Vil helst slippe sekk pga. at jeg har en fot som ikke trives så alt for godt med tunge bører etter en motocrossulykke i fjor sommer. Synes også det er mye mer behagelig å gå med pulk sånn generelt sett. Mye bedre gli har jeg også. Et hav av forskjell med Ingstadskiene som ikke har så alt for mye spenn. Så...vil man helst slippe å dra pulk gjennom de aktuelle dalene, eller er det null problem (eller noe der i mellom)? :)

// Nils H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

På den runden ville jeg i utgangspunktet valgt pulk og kalkulert inn noen velt i bakken fra Leirvatnet til Høgvalgen til Leirvatnet. Min overlessede pulk snurret god både opp og ned der i påsken for to år siden.

Det er lite snø i Visdalen og det kan hende du skal slite litt med pulk der framover. Sjekk webkamera på www.spiterstulen.no eller ring dem for førerapport. Kanskje det er like greit å kjøre inn Leirdalen og gå Sletthamn-Leirvassbu-Høgvaglen-Urdadalen-Leirvassbu-Sletthamn siden man da holder seg over 1200 moh hele veien og sjansen for mer og bedre snø er større. Se webkamera på Leirvassbu.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.