Gå til innhold
  • Bli medlem

Det er vår


REJOHN

Anbefalte innlegg

Dagens fottur er unnagjort. 3,5 timer i godt tempo med mye opp og ned.

Formen begynner å komme seg.

Men så til det som virkelig er oppmuntrende: Bjørka var grønn, og det var blomster ute i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skjønner at du bor sørpå. Her i barteby ligger snøen i marka ennå.

Synes snø smeltinga tar for laaaaaaang tid, det er jo ikke rasjonelt.. ;):D

Kommer an på hvor i bartebyen du bor det :D

I Estenstadmarka er det delvis bart nå, og der det ikke er bart, er skisesongen definitivt over og man kan gå på den lille sålen som ligger igjen :D

Endelig er våren her og fottursesongen er i sin spede start :D (Joda, selv om "prosjekt skiglede" er erklært en suksess, så er jeg fortsatt et sommermenneske som foretrekker turlivet uten planker på beina).

Med ønske om mange flotte turer i skog og mark til forumets medlemmer: nyyyyyyyyyyyyyyyt våren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du bor sørpå. Her i barteby ligger snøen i marka ennå.

Ja vi bor Sørpå. Hvitveisen blomstrer og for to dager siden spiste tre rådyr nesten alle krokusene i hagen min.

Tenk noen skrev faktisk i avisen her at rådyra burde skytes fordi de spiste opp tulipanene. Vi henter oss noen rådyr til mat om høsten, men er ikke et rådyr i hagen finere enn noen pjuskete tulipaner. Du kan kjøpe nye på butikken.

Vipa og lerka er kommet til Jæren, bøndene "hevder seg" på markene, grågåsa trekker nordover og påsketuristene trekker til fjells, fuglene synger og er i ferd med å etablere seg i fuglekassene mine, svarttrosten er tilbake på sin faste plass og synger fra mønet på huset mitt, ørreten vaker i vannene og på vei til jobb forleden dag så jeg en blank og fin sjøørret sprette langs land, mellom sjøorre og ærfugl, i Hafrsfjord like nord for vikingmonumentet "Sverd i stein".

Jo våren er her med full tyngde.

__________________________________________

Nå får olja væra olja for nå æ vibå kåmen te Jæren.

post-4379-133474746094_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor i bartebyen du bor det ;)

I Estenstadmarka er det delvis bart nå, og der det ikke er bart, er skisesongen definitivt over og man kan gå på den lille sålen som ligger igjen ;)

Endelig er våren her og fottursesongen er i sin spede start ;) (Joda, selv om "prosjekt skiglede" er erklært en suksess, så er jeg fortsatt et sommermenneske som foretrekker turlivet uten planker på beina).

Med ønske om mange flotte turer i skog og mark til forumets medlemmer: nyyyyyyyyyyyyyyyt våren ;)

Jeg bor faktisk bare ett stenkast unna estenstad. Synes at snøforholdene i estenstad har vært rimelig dårlige igjennom hele vinteren jeg. Går endel på ski der og har opplevd dårlig løype flere ganger. Er egentlig ganske gled i vinter og skigåing, men akkurat nå synes jeg våren og sommeren kan komme for fult, og det gjør den jo forsåvidt. Men i morgen reiser jeg til fjells for og bite meg fast i den siste rest av snø slik at jeg kan få brukt skiene ett par dager til ;)

GLA PÅSK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphavet til påsken vår er vel en vår- og fruktbarhetsfeiring og da er det vel mest naturlig at vi søker bort fra snøen og ikke mot den.

Den kristne påsken ble innført da kristendommen kom til landet og da ble alle norrøne fester og høytider overtatt av kvitekrist.

Jeg liker norrøn tradisjon, men ja, jeg feirer jul, og nidstanga er byttet ut med juletre. Det er endelig nok av nidinger som hadde trengt ei nidstang mot seg, men det er litt enklere å få tak i juletre enn hestehoder nå for tiden, og internett og andre massemedier har vel overtatt litt av nidstangas funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.