Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en brukt/overhalt optimus 111 (stille m 4 føtter). Brenneren ser nesten ny ut, men den brenner ikke som den skal. Den begynner med blå fin flamme som etter noen sekunder går over til å bli gul. Jeg har byttet rensenål, dyse, spindel, grafittpakning, innerdeksel og ytterdeksel. Jeg har også forsøkt med flere typer brennstoff: Fritidsparafin, lampeparafin, tennveske, og coleman renset bensin, men den brenner fremdeles med høy, gul flamme. Er det noen som har vært borti dette fenomenet?

Annonse
Skrevet

Hehe! Ja, det var kanskje litt dårlig beskrevet. 4 rør som går opp til brennerhodet. Dette er nok en 111T. Tusen takk for linken! :wink: Skal sjekke der!

Skrevet

Har opplevd samme problemet med en hollandsk speidermodell. Har også skrevet noe om dette i en tidligere tråd. Gul flamme, mye støy og lite varme. Jeg har heller ikke funnet noe fornuftig svar på dette problemet. Interessant å se om noen kan komme med et forslag som virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.