trape Skrevet 14. april 2011 Skrevet 14. april 2011 Jeg har kjøpt en brukt/overhalt optimus 111 (stille m 4 føtter). Brenneren ser nesten ny ut, men den brenner ikke som den skal. Den begynner med blå fin flamme som etter noen sekunder går over til å bli gul. Jeg har byttet rensenål, dyse, spindel, grafittpakning, innerdeksel og ytterdeksel. Jeg har også forsøkt med flere typer brennstoff: Fritidsparafin, lampeparafin, tennveske, og coleman renset bensin, men den brenner fremdeles med høy, gul flamme. Er det noen som har vært borti dette fenomenet? Siter
Kristian123 Skrevet 14. april 2011 Skrevet 14. april 2011 Her er link til primus-hjelpetråden, https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9619&start=925 Hva slags 111 brenner er dette som har fire føtter? Stillebrenner kan vel kanskje være cobra og 111T? Siter
trape Skrevet 14. april 2011 Forfatter Skrevet 14. april 2011 Hehe! Ja, det var kanskje litt dårlig beskrevet. 4 rør som går opp til brennerhodet. Dette er nok en 111T. Tusen takk for linken! Skal sjekke der! Siter
REs Skrevet 14. april 2011 Skrevet 14. april 2011 Har opplevd samme problemet med en hollandsk speidermodell. Har også skrevet noe om dette i en tidligere tråd. Gul flamme, mye støy og lite varme. Jeg har heller ikke funnet noe fornuftig svar på dette problemet. Interessant å se om noen kan komme med et forslag som virker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.