Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompisen jeg skulle på tur med i Setesdal måtte plutselig melde avbud, og nå sitter jeg her uten en eneste plan de neste 4 dagene, for øvrig de eneste 4 dagene jeg har fri i påska.

Værmeldingen er så ymse, ser bedre ut østafjells enn det gjør på vidda. Hytta ligger på gautefall i telemark, hvor det er for bløtt til å få en fin skitur og for mye snø til å få en fin gåtur. Tror jeg da.

Forslag til tur i Telemark/Hordaland som kan spikres sammen i all hast tas imot med takk! Planlagt avreise i morgen tidlig!

...jeg ser nå at jeg kanskje også burde postet dette under "fjellvandring". Beklager!

Annonse
Skrevet

Kan foreslå Haukeliseter fjellstue, som visstnok har plassgaranti, og ligger ved E134. Det er et fint utgangspunkt for dagsturer og det er kvista løyper videre til andre turisthytter både sør- og nordover.

Skrevet

Tygger litt på å gå Dyranut-Sandhaug-Hadlaskard-Dyranut. Er dette en grei rundtur for 3 dager? Aldri vært i dette området før. Evt. forslag til andre ruter i området?

Og hvordan er det med overnatting på hyttene nå første helga i påska?

Takker alle for svar og innspill!

Skrevet

Den turen innebærer dagsetapper fra ca 20 - 35 km og skulle vel gå greit ved gode forhold. Sandhaug er betjent i påska, mens Hadlaskard er sjølbetjent med 48 sengeplasser og der er sannsynligvis hyttevakt i påska. Alle skal kunne få plass på hyttene, om så er på madrass på gulvet. Det er en del info om hytter og ruter ved å søke på nettsidene: turistforeningen.no og ut.no

Ha en gog tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.