Gå til innhold
  • Bli medlem

NM buldring jr.


annettepii

Anbefalte innlegg

hei jeg og ei venninne av mei vurderer og melde oss på NM i buldring jr på lillehammer. men vi har aldri buldret ordentlig før vi har bare prøvd et par ganger i utehallen i trondheim. me jeg vet ikke helt om jeg tørr og melde meg på :) noen som kan fortelle meg litt om buldring? hvilke regler er det? er det slik at man skall starte helt nederst på banen eller kan du bare strekke seg litt fra der du står? er det mange amatører som melder seg på? hva er vanskerlighetsgraden på banen? er den sjikkerlig vanskerlig og går rett utover? hvordan dømmer dommerne? går det på tid eller? når er fristen til og melde seg på? kan man melde seg av der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dårlig på buldring men det du kan gjøre er å ta en tur til det nye klatresenteret i Trondheim. Der er de veldig hyggelige og de har et fantastisk flott anlegg for buldring (Norges beste?). Det ligger i Dora-hallen; samme inngang som bowling-hallen.

Tror ikke de har egen web-side men du finner dem på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buldring går ut på å klare et problem/rute. Man klatrer på store steiner som er settingen.

Man har et starttak som man skal starte på, varierer hvordan det er og så skal man følge en rute til topptaket. Har ikke vært med i noen store konkurranser som NM og sånn, så vet ikke dette 100% hvordan klasseinndeling og vanskelighetsgrad er, men på lokale Jams jeg har vært med på så er det tre klasser, lett, middels og vanskelig. der man bestemmer selv hvilken klasse man vil delta i, der er det også sånn at man dømmer seg selv om man klarer ruta eller ikke. På NM så kan det godt hende at de har dommere som går rundt å ser.

Jeg ville hørt med et lokalt buldresenter om dette, for å få helt klarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på buldring men det du kan gjøre er å ta en tur til det nye klatresenteret i Trondheim. Der er de veldig hyggelige og de har et fantastisk flott anlegg for buldring (Norges beste?). Det ligger i Dora-hallen; samme inngang som bowling-hallen.

Tror ikke de har egen web-side men du finner dem på Facebook.

har vert der og klatret et par ganger :) de har ikke store veggen men det er jo noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke store vegger i det hele tatt så hvis du skal klatre med tau må du f.eks dra til Ute-hallen.

Dette er en ren buldrehall som i følge en del (kanskje _litt_ subjektive) personer er norges beste. Eller ihvertfall en av de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.