Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Frafjordheia


REJOHN

Anbefalte innlegg

Det ble en skitur denne uka. Jeg er ikke tilhenger av ski. Det går fortere og enklere på beina. Skitur og sekk er en plage. Sekken blir vanligvis tyngre enn ”på beina” og ski og staver veier en del.

All klagingen henger selvsagt sammen med at jeg ikke kan gå på ski.

Denne turen ble ekstra ille. Det startet med at jeg hadde tatt med feil skisko, men heldigvis et ekstra par ski som de skoene jeg hadde med passet til. Men ingen skismurning.
”Bestyrerinnen” hadde med feller. Turen gikk derfor på feller fra vi startet til vi kom tilbake til bilen.

Det gikk trått.

Men været var upåklagelig med litt dis, svak vind og en hel haug med varmegradet – spesielt i oppoverbakkene.
Selv med maksvær og en kjempegod værmelding så var det få folk ute. Vi møtte en del som hadde tatt en lang runde fra Hunnedalen til Sandvatn, Langavatn , Blåfjellenden og så tilbake til Hunnedalen. En rundtur på over 3 mil.
Snøsmeltingen er i gang.

Det har vært mye snø i heia. Det har forsvunnet mye snø de siste dagene og uten frost om nettene, spøker det for påsketuren.
Jeg tror snøen holder, men det kan være vi må bære skiene de siste få hundre meterene til hytte onsdag før skjærtorsdag.
Det kan bli overvann og bløtt. Og muligens noen bare flekker der hvor snøen har blåst bort tidligere.
Turen tilbake på søndag var om mulig ennå varmere enn lørdag, og den lille trekken som var. Gjorde gått. Men nesten ikke folk,

post-1094-133474746027_thumb.jpg

post-1094-133474746049_thumb.jpg

post-1094-133474746059_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ski kan være noe dritt ja...

Sjøl har jeg nettopp vært på langtur UTEN feller, skal si det gjorde inntrykk på meg å bestige fjell uten å ha de herlige fellene. Stadige glipptak på vei mot en topp er meget uvant kost.

Men som et apropos til turartikkelen din så kan jeg for egen del fortelle at jeg endelig har satt min fot i Rogaland fylke :-) Riktignok bare med noen meters margin, men likefullt... :)

Frafjordheiene vet jeg fra bøker at har mye fin natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.