Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er det snøfritt i påsken?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Istedenfor å jakte på snøen i påsken, skal jeg jakte på steder der snøen er borte, og man kan bruke fjellstøvlene.

Så noen som har tips til hvir man kan gå seg lange dagsturer, i OK nærhet (maks to timer med bil) fra Oslo, og hvor det sannsynligvis er snøfritt? Må ikke være fjell, skog går også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter hva jeg kan forså fra de observasjonene jeg fikk tilbakemelding på i går så er norefjell tilnærmet bart, er snø i lesidene. Dette er observasjoner gjort fra veien mellom Norefjell og Eggedal. Vil tro at det kan være potensielle muligheter for fotvandring der i påsken. Har selv planlagt en tur over norefjell helgen etter påske, da til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Varmet opp med en liten svipptur på blåmerket sti fra Sørkedalen til Kobberhaughytta i dag. Var helt bart, med unntak av der det hadde vært kjørt skiløyper, her lå det fortsatt en del snø, men ikke noe problem å gå oppå (eller to meter ved siden av). Så nesten ikke et snøfnugg utenom skiløypene.

Siden det er såpass lite snø i marka nå, begynner jeg umiddelbart å tenke på enda hyggeligere områder, som Høgfjell/Vikerfjell. Noen som har en førerapport derfra? Jeg kikket innom en nettside som medlte om at det var 20 cm snø i skiløypene, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er såpass lite snø i marka nå, begynner jeg umiddelbart å tenke på enda hyggeligere områder, som Høgfjell/Vikerfjell. Noen som har en førerapport derfra? Jeg kikket innom en nettside som medlte om at det var 20 cm snø i skiløypene, kan det stemme?

Skulle tro det var en gammel føremelding. Jeg tok en tur på motsatt side av dalen i dag; på bildet er Høgfjell til venstre og Vikerfjell til høyre. Norefjell så heller ikke ut til å ha noe særlig med skiføre, men kanskje i tidligste laget for fotturer der da.

post-985-133474746203_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.