Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med dri3 fra Norrøna?


Sildrende Bekk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har søkt og lest noen forskjellige innlegg på forumet angående stoffet/membranen dri3 fra Norrøna, men spør om igjen for å høre flere erfaringer. Jeg vurderer nemlig for tiden å kjøpe meg en Norrøna Falketind dri3 bukse. Er denne å anbefale? Noen hevder at pusteevnen og vanntettheten er nesten like bra som Gore-Tex Pro Shell. Samme bukse i Gore-Tex Pro Shell koster 1000 kr ekstra, og ser ingen grunn til å betale dette hvis erfaringene deres tilsier at dri3 holder.

Buksen vil brukes som eneste ytterbukse om vinteren, mens den resten av året vil bli brukt over lettere turbukse ved regnvær.

Takk for all mulig hjelp! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Norrøna Trollveggen buksa i Dri3 (samt mange andre membranprodukter). Veldig fornøyd med buksa, men har ikke brukt den så ofte (min vinterbukse for vått drittvær og i slalombakken). Dri3 er definitivt vanntett. Tror den "puster" noe dårligere enn mine tynnere ProShell produkter.

Hovedproblemet med ikke-Gore laminater er ofte at de delaminerer fortere. Jeg har ikke opplevd det med Dri3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfariing med diverse membrantøy (Paclite, XCR, Proshell, e-Vent, Sympatex, Precip, H2NO og Dri3) er at alle blir mer eller mindre klamme ved litt hardere aktivitet. Jo tykkere selve stoffet i plagget er, jo dårligere er stort sett "pusteevnen".

Som før sagt har enkelte membraner lettere for å delaminere. Det er også forskjell på hvor god tapingen av sømmer er. Lite areal på taping betyr mer for "pusteevnen" til plagget enn typen membran. Passform og gode luftemuligheter har også mer å si enn typen membran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.