Atomsilda Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har satt meg opp på to dyrbare feriedager nå fredag og lørdag....og så ser det faen meg ut som det blir drittvær i Jotunheimen!!! Hva gjør en fortvilet sjel...gamblet igjen...og ser ut til å tape!!! Planen min går i dass...eller rettere sagt i tåke...snø og dritt...Forslag? Siter
Gal Krokfot Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Bit tenna sammen og håp på det beste. Yr.no er langtifrå feilfrie, men uansett har også dårleg vær sin sjarm. Om ikkje anna for å sette godværsturane i perspektiv. God tur! Skulle være bli for ille er Spiterstulen staden laurdagskvelden, eg spanderer ein øl. Siter
Atomsilda Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Skrevet 30. mars 2011 Dra en tur til syden kanskje...nei ikke min greie!! Men Gal Krokfot...det var faktisk Spiterstulen som er/var mitt utgangspunkt da?? Hva er nå dine planer...annet enn øl i peisstua? Siter
nilshermann Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Spekulerer også på det samme..men krangla litt med yr før i dag.. La merke til at Rondane var litt mer medgjørlig enn Jotunheimen Spekulerer videre og følger yr med spenning... Siter
Molby Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 sitter og irriterer meg over det samme, vi har langhelg fra fredag til søndag. planen var spiterstulen (sammen med krokfot). blir det helt jævlig vet jeg nesten ikke hvor man skal reise.. meldt like dårlig overalt.! Siter
Kristian123 Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Man kan jo være heldig å få oppleve veldige lokale forksjeller i heimen. Var en helg i Svartdalen, der regnet og blåste det ganske bra. Men nede i Gjendebu og østover var det mye bedre vær. Det virket som om fjellene er høye nok til å stoppe mye skyer. Nå er jeg også av den spesielle sorten som liker skikkerlig dårlig vær med mye snøfall og sterk vind. Hva er planene om det blir bra vær, er det ikke mye rasfare og slikt i Jotunheimen for tiden? Siter
agno Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Vent tre dager. Det er spådd full sol på tirsdag og onsdag Siter
nilshermann Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Enda værre nå enn når jeg sjekke sist.. Fremdeles Rondane som har best varsel. Siter
panda Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Det blir kjempevær. Ikke tro på Yr. De tar alltid feil. Siter
Atomsilda Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Skrevet 31. mars 2011 Det ser jo helt elendig ut det siste varselet Hadde tenkt meg opp Hellstugubreen og Hinnotefjellet og Søre Hellstugutinden. Slik det ser ut nå blir det sofaen i Gjøvik.... Siter
martin.m Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Jammen Atomsilda da, det finnes vel en mellomting, f.eks en skautur med bål o.l. Ta med sofaen Siter
nilshermann Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Noen her som blir med på en tur til Rondane da? I tilfellet kan jeg kjøre fra Oslo etter jobb i mårra. Siter
Molby Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Jeg/vi reiser til otta i morgen kveld og camper der. bestemmer tur på lørdags morgen. rondane er også aktuelt i tillegg til jotunheimen. hvilken tur tenker du evt i rondane da? Siter
nilshermann Skrevet 31. mars 2011 Skrevet 31. mars 2011 Er litt usikker. Har lyst på en eller annen topp. Helst en med ikke alt for krevende nedkjøring med ski pga min noe dårlige telemarkteknikk. Er heller ikke så kjent i Rondane så fint med andre som er det Har lyst til å prøve stegjern.. Hva med storronden eller trolltinden (men den har du vel vært på allerede i år). Er rondeslottet for tøft på vintern? Siter
Molby Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 rondeslottet er en rusletur uansett årstid. enda verre værmelding nå Siter
RAS Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 Ser nu OK ut i indre Sogn, både "live" og fremtiden... Siter
Molby Skrevet 1. april 2011 Skrevet 1. april 2011 indre sogn: Varsel for Sogndal laurdag 02.04.2011Morgon kl 6 – kl 12 8° Skya. Flau vind, 1 m/s frå nord-nordaust. 0 mm nedbør. Dagtid kl 12 – kl 18 12° Kraftig regn. Flau vind, 1 m/s frå søraust. 4,4 – 11 mm nedbør. Kveld kl 18 – kl 24 9° Kraftig regn. Flau vind, 1 m/s frå aust-søraust. 3,8 – 8 mm nedbør. pent og pent... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.