stefanthorsen Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 Hei. Lavvo er helt nytt for meg, og til helgen skal jeg bruke en. Den er bunnløs, så vi skal for det meste bruke den som oppholdsrom etc. Lurer på: er det noen som har gode/dårlige erfaringer med å fyre bål inni i lavvoen? Det er meldt en del dårlig vær så det kan tenkes at vi må fyre litt inne i lavvoen også. Tenker ikke på ovn, det har vi ikke, men "levende" bål. Siter
inaktiv Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 bål er topp hvis du bruker tørr ved i tynne biter. Mye mindre røyk med et "pinnebål" enn med en kubbe som er delt i to som ligger og ulmer. Det kan være fint, i hvert fall om vinteren, å ha med en beholder til bålet. Da vil det ikke smelte snø eller tenne på bakken, og det gir mindre røyk. Siter
stefanthorsen Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Skrevet 30. mars 2011 takk for tips skal nok ha med tørr ved for vi kommer til et sted hvor vi ikke har lov til å sanke. Da er det kanskje best å kløyve den veden i enda mindre biter enn halve kubber (som den tørre veden kommer i)? Siter
Gal Krokfot Skrevet 30. mars 2011 Skrevet 30. mars 2011 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12903&highlight= Siter
stefanthorsen Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Skrevet 31. mars 2011 Tusen takk! Da har jeg mye info som var nyttig i den tråden! Da skal vi nok få til bål i lavvoen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.