MortenG Skrevet 28. mars 2011 Skrevet 28. mars 2011 Hei alle sammen Jeg har avtalt med en venn å toppe Gaustadtoppen, Hardangerjøkulen, Glittertind, Snøhetta og Galdhøpiggen i juni.. Planen er en dag fjelltopp, en dag hvile etc.... Dette skal vi bruke ca 10 dager på, siden ingen av oss har vært på slike turer trenger vi de tips vi kan få. Alt fra Overnatting, Parkering, Utstyr vi må ha med, Ruter, Kart og sikkert noen ting jeg ikke kommer på her og nå. Det er jo dette jeg ønsker å få hjelp til Vi er ikke ukjent med å være ute i friluft... Hvis noen har gode linker er det også gull verdt Kan vi ikke begynne her da så tar vi imot alle positive råd vi kan få Siter
ni liv Skrevet 28. mars 2011 Skrevet 28. mars 2011 Sørg for å ha gode ingåtte fjellstøvler som du vet du ikke får gnagsår av og bruk ullstrømper oppi disse. Lykke til Siter
MortenG Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Skrevet 28. mars 2011 Det er nok en stor fordel, hehe Blir vel endel ekstra friksjon når man går opp og ned istedenfor å smyge seg gjennom dalsøkk Takker Siter
Mayhassen Skrevet 28. mars 2011 Skrevet 28. mars 2011 Ta med sykkel til Dovre hvis ikke veien er åpen! Kom dere opp på Rondeslottet på vei hjem fra Dovre (bruker sykkelen der også). Hvis ikke tida strekker til foreslås det å droppe enten Glittertind eller den høyeste... Kjapt og mindre slitsomt er Galdhøpiggen fra Juvasshytta enn Spiterstulen. Må over en isbre, men det er jo kanskje ekstra moro hvis dere ikke har prøvd det før! Glem siste setning, muligens vanskelig å komme opp på Jøkulen da!!! Ski er vel tingen på Jøkulen og Galdhøpiggen forresten, truger er kanskje bedre på Gaustatoppen, Dovre og i Rondane (ofte lite med snø). God tur! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.