Byrypa Skrevet 25. juni 2011 Skrevet 25. juni 2011 Hvordan greier dere å plassere den svære spiralen, i den lille mygga Hehe, man får til det meste når man vil Men det er nå mest røyken som liksom skal jage bort myggen og forhåpentlig noen andre blodsugere også Siter
Mr. Bratsberg Skrevet 25. juni 2011 Skrevet 25. juni 2011 Hvorfor gjør dere ikke bare som meg?? Jeg velger enkelt og greit og blitt bitt minimalt. som en direkte konsekvens av det valget, blir jeg bitt minimalt (i hele mitt liv har jeg blitt stukket 19 ganger av mygg som jeg husker) prøv det, anbefales på det sterkeste! Siter
REs Skrevet 26. juni 2011 Skrevet 26. juni 2011 Hehe, man får til det meste når man vil Men det er nå mest røyken som liksom skal jage bort myggen og forhåpentlig noen andre blodsugere også Ja det er sikkert noe med røyken. Kom bare på en liten historie om to av byens løse fuler som stod og pratet. - "Pleier du å røyke etterpå?" - - "Vet ikke, har ikke sett etter." Siter
Lompa Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Hvordan greier dere å plassere den svære spiralen, i den lille mygga Det er ikke lett. Selv bruker jeg myggmelk, og har ofte lurt på hvordan noen klarer å fylle ei hel flaske med det stoffet.. Min erfaring er forresten at myggmelken virker på knott også. Og ei pakke gode cigarillos når ingenting annet hjelper. Siter
Kikut Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Hvordan greier dere å plassere den svære spiralen, i den lille mygga Hahahaha! Nå lo jeg så høyt at jeg vekket naboen Siter
Gjest Mareng Skrevet 28. juni 2011 Skrevet 28. juni 2011 Hvordan greier dere å plassere den svære spiralen, i den lille mygga Hehe Når myggen begynner å bli så stor at det er godt når den suger, da er det på tide å gå hjem Siter
Lofoten Skrevet 28. juni 2011 Skrevet 28. juni 2011 Noe forslag til hva man skal gni/spraye bikkja inn med? Ser Eurax er forslått mot knott, kan kanskje brukes under buken? Siter
Gisle Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Skrevet 8. juli 2011 Da har jeg vært to uker på Skrim. Hatt telt og lavo godt nede i myra, helt nede ved sjøen og heldige som vi var, så var det minimalt av vind. Også akkurat passe fuktig. Med andre ord helt idielle forhold for knotten. Gikk for rådet med Euraxen fordi den var enkel å ta med. Fasit er at den på ingen måte jager bort knotten. Jeg hadde minst like mange 100 knott i ansiktet som alle de andre. MEN med stadig påsmøring så lindret den kløen bra. Så på en skala fra 1-10 så gir jeg den en god 5-er. Hvis noen finner noe revolusjonerende i sommer så er det bare å gi beskjed! Siter
Trango Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Min erfaring er mye det samme. Eurax hjelper mot kløe og til dels mot mygg. De fleste myggmidler hjelper i mindre grad mot knott. Det beste jeg har prøvd er DjungelGel som er omtalt tidligere her på forumet. Ellers er inntrykket at det som hjelper best mot knotten er "flatnævan." Siter
borgern Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Noen som vet en kjede eller slikt som fører Djungelgel? Siter
Trango Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Jeg kjøpte et par flasker på en lokal Sparbutikk for et par år siden. Vet ikke om de har dem fremdeles. De er drøye i bruk. Siter
Byrypa Skrevet 8. juli 2011 Skrevet 8. juli 2011 Noen som vet en kjede eller slikt som fører Djungelgel? Fant den på en nettbutikk i MX-sport kjeden: http://shop.mxsport.no/askvoll/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=483328&b_id=483952 Men den heter djungelolje, det er antagelig det samme som djungelgel Siter
Kikut Skrevet 10. juli 2011 Skrevet 10. juli 2011 Hadde en "rar" erfaring med "Mygg Stopp roll-on" nå forrige uke. Jeg så etter den med høyest innhold av DEET, og trodde jeg hadde funnet det helt til jeg gikk ut av butikken. Da så jeg en klistrelapp som det sto "Ekstra skånsom - Uten DEET", på topplokket. Lettere irritert tenkte jeg at det fikk stå sin prøve. Virkestoffet var noe jeg ikke husker navnet på, men det var like innviklet og langt som DEET. Uansett, jøss! Det der var effektivt! Knotten enset jeg så vidt, men det beste var at den også var blodig effektiv mot den famøse og gruferdelige blindingen, som ofte herjer på dagtid når sola steiker. Det gjenstår enda litt testing, men enn så lenge våger jeg å påstå at dette var mer effektivt enn andre roll-ons med høyt DEET-innhold. Siter
Byrypa Skrevet 10. juli 2011 Skrevet 10. juli 2011 Takk for tipset, Mygg stopp skal kjøpes inn (eller kanskje jeg har det på lur her hjemme et sted). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.