Gå til innhold
  • Bli medlem

Den hemmelige teltplassen


Terje WJ

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her hjemme i Halden med en slapphetsskapende influensa og har ikke så mye energi til å drømme om nye turer (rart det der...). Men jeg husker godt, særlig noen av de utrolige teltplassene jeg har vært så heldig å oppdage.

Én av dem ligger i Femundsmarka. En kamerat og jeg var på kanotur der i 2007. Det var juli. Vi hadde padlet et godt stykke. Så snodde vannet seg inn i tynne løp rundt en øy og noen odder. Og der på én av oddene, la vi til land og slo leir.

Bildet viser ikke herligheten bak kamera, for det ville mulig være å avsløre den hemmelige teltplassen for kjennere. Fra der vi satt og stirret inn i bålet kunne vi løfte blikket og se inn i Femundsmarkas helligste, og et fantastisk vannsystem.

Motivet er tatt samme kveld vi opplevde et større abborbett. På veien dit hadde vi også fått en ørret, og ja, til og med en liten gjedde. Det hadde vært en bra dag.

post-898-133474744477_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Så ut som en fin plass ja.

Fimax og jeg har vært på kanotur 5 år på rad i Rogen/Femundsmarka, sist i 2008. Vi har funnet noen perler av teltplasser vi også.

Den plassen som jeg husker best ligger på en øy med plass til 2-3 telt med plan fint underlag samt god vindskjerming i form av terreng og noe trær og busker. Sirkelrund og fin plass for telt, 10 meter unna er en egen bålplass.

Antageligvis en gammel plass brukt av sørsamer/reingjetere. Plassen lot ikke til å ha vært brukt på årevis da vi kom dit. En liten padletur inn til land for å finne brensel til bål.

Hvor den er, nei se det sier jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.