Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit vertical eller G3 Onyx


Henrik.S

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg et par randoski jeg skal sette opp med tech kompatibel binding.

Har i hovedsak kikket på G3 onyx og Dynafit Vertical St.

Men synes jeg leser over alt at dynafit bindingene løser ut hele tiden. G3ene finner jeg ikke all verdens info om, men de virker bra og det jeg har sett av reviews er bra.

Noen synspunkter?

Trenger også gode tips til hvor jeg kan få de montert i oslo området. Vet tech bindinger må monteres uber nøyaktig for å fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais,

jeg kjøpte onyx av akkurat den grunden du nevner.. jeg har montert onyxen på G3 manhatten i 185 som man omtrent kan kalle en alpinski og jeg kjører den AKKURAT like hardt som jeg kjører mine andre vanlige alpinpudderski. ikke hatt noen problemer med at de løser, heller vært veldig fornøyd med at de løser ut når de skal(noe jeg var litt usikker på).

jeg har desverre ikke fått gjort noen store høkks med dem enda da snøbestanden i alpene ikke akkurat er noe å skryte av for tiden, men flere kompisser som også kjører onyx banker på som med vanlige alpinski..

håper jeg kunne hjelpe--> onyx anbefaller jeg på det varmeste(mye også pga hvordan tåbindingen virker og at den ikke sliter med ising som vistnok skal være et problem hos dynafit).

jeg kjøpte mitt stæsj hos vpg.no som også er importør av både G3 og dynafit.. ta en telefon dit og de vil kunne fortelle deg det du vil vite og siden de selger begge ville det overraske meg om du ikke fikk et objektivt råd der..

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross din anbefaling endte jeg opp med å vinne en ebay auksjon nå fra tyskland.

Så det ble Dynafit Vertical ST 92mm for 227 Euro inkl frakt :) Happy!

:) have fun!! funker nok veldig bra.. bare vær påpasselig når det er kaldt at bindinger lukker seg helt som den skal!

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med dynafit i over 10 år nå (med et par pauser).

Dynafitbindinger skal i utgangspunktet kjøres uten å stramme noe som helst i front, men hvis du kjører i gå-mode så løser du ikke ut horisontalt (på godt og vondt).

På smale ski er preutløsning null problem. Jeg hadde noen utøsninger med coomba ski - men da viste det seg at jeg hadde både støvvelbrudd og bindingsbrudd...så hva som skyldtes hva, er et åpent sprøsmål. Det vanligste er at bindingene ikke stilt riktig og/eller at bindingene ikke er tatt på ordentlig. Med litt erfaring så kjenner man raskt når bindingen sitter som den skal.

I dag kjører jeg med Mustagh Ata sl, og kjører 95% av tiden med åpne bindinger. Hvis det er veldig/ekstremt hardt så låser jeg bindingen. Med Volkl Snowwolf låste jeg aldri bindingen.

Til brede ski hadde jeg nok i dag valgt Onyx i år, selv den også har sine problemer (i likhet med alle andre bindinger). Neste år så jeg nok tatt sjansen på Radical bindingen...at de kommer med 13cm stoppere viser ihvertfall at dyanfit mener de kan fungere på brede ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Ser bra ut det der. Fått prøvd skia? Lurer på samme oppsettet sjøl.

Kan melde tilbake nå etter en god del turer at dette oppsettet er helt konge. kjempemorsom ski som ikke er alt for krevende å kjøre, men samtidig klarer seg godt på alle forhold. mega fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bare være enig med henrik.

kjører på 2 par randonne ski:

par 1: vølkl mountain (som ikke produseres mere) med ett par dynafit ti som jeg kjører med alt fra haute route, alaska til grisekjøring i alpinalegg med. helt underbar kombo!

par 2: skitrab race aero world cup med skitrab binding som ligner på dynafit race. lettere ski som krever mer jobbing på ned turen med alikevel fantastiske ski.

støvler: scarpa f1 med termo liner.

god randonne tur

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.