Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bukollen sør i Vassfaret er en fin topp. Er det noen som har vært der ? Er den grei å gå om vinteren , og i så fall fra hvilken side.

Lurer litt på veiene sør for nevnte kolle f.eks rundt Strømsoddbygda. Mange er merket med bom, men betyr det at de ikke er tilgjengelige, eller er det betalingsbommer. Hvor langt opp i fjellet går det an å kjøre i dette området hvid man har lomma full av småpenger til bommene.

Mange spørsmål på en gang. Noen som vet svaret på noe av det så blir jeg sikkert veldig glad :)

Annonse
Skrevet

På ski har vi gått opp fra Buvatnet og opp lia på vestsiden av Bukollen. Oppe på fjellet dreier du østover og etterhvert sydover utover ryggen og fram til topp-punktet. Stien opp fra øst er bratt og bare sommer-rute. For øvrig er Bukollen en fint utsiktstopp. Se opp for andre bjørner om sommeren. Du er jo ganske nær Vassfaret.

Skrevet

Det går vinterbrøytet vei fra Strømsåttbygda og over til Gulsvik ved Krøderen. Automatisk veibom mellom Strømsåttbygda og Buvatnet (40 kr). Fra vest for Buvatnet går det en skogsbilvei opp lia som er grei å følge på ski. En annen fin tur i området er å kjøre opp til Sørbølseter lenger vest hvor det også er brøytet vei og gå innover fjellet derfra.

God tur.

Skrevet

Glimrende. Da er det greiere tilgjengelig enn jeg trodde faktisk. Dette skal testes ut en dag med pent vær og kjøttkaker til middag :?:

Har ofte kikket over dalen fra Vikerfjell mot Vassfaret og lurt på om det er like bra terreng der som det ser ut. Nå skal jeg finne det ut.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Sånn

Da er Bukollen nedlagt og behørig besudlet! Det var veldig fint og altfor varmt. Valgte ruta lags elven på Vestsiden. Fin rute, men mye skog og lite fjell.

Neste gang forsøker jeg østsiden som ser brattere og enda finere ut. Hvor kjører jeg ? Er det merket sti ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.