Gå til innhold
  • Bli medlem

Når klærne "stinker"


Peder K.

Anbefalte innlegg

Ofte tar jeg med barna ut i skogen og vi tenner bål og griller pølser. Det er en utrolig hyggelig aktivitet. Men røyklukta setter seg i klærne og siden jeg benytter samme jakke både i friluftsliv som sivilt er dette en ulempe. En vask i vaskemaskinen løser biffen, men det er dumt å måtte vaske jakka hver søndagskveld. Er det noen som har noen gode råd?

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyklukta sitter godt ja, kjenner til det. Selv har jeg alltid på klær jeg ikke bruker ofte når jeg tenner bål. Aldri behov for å vaske etterpå, da jeg henger dem til lufting til de er fri for lukt. Henger gjerne noen dager, så det er kanskje en dårlig løsning for deg. Har du tørketrommel med kaldluft, skal dette visstnok også gå an (har ikke prøvd selv). Men det sliter antagelig såpass mye på jakka at det kanskje hadde vært bedre å kjøpe ei billig-billig-jakke som du brukte på bålturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i speider'n ble fikk jeg tips av patruljefører'n at det var smart å ta med røykvender på båltur. Hør i sportsforretningen !

He, he - jeg fikk høre det samme i speideren jeg og :)

"Du Peder, gå bort til patruljeføreren og hent en tube røykvender!" Tror du de lo når jeg kom slukøret tilbake eller? :)

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Røykvender, ja........................................ Gode ting?! Elles tenkjer eg på ein gammal TV2-reklame om camping i styrtregn, der pølsene vart varma opp med hårfønaren, sidan bålet slokna i regnet. Røyklukt i kleda etter bålbrenning ute, er det ikkje så mykje anna å gjera med enn å gje kleda ein omgang i vaskemaskinen, men det er ikkje alltid at det er nok. Bålkosen må ikkje ofrast for det.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.