Klang Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 En sen kveld i høst kom jeg over en auksjon på Ebay på US Gore-tex bivy cover, som vist her: http://www.youtube.com/watch?hl=no&v=AC0z4a2-DUg Det endte på $33 pluss frakt - og virker å være ubrukt. Har hatt en natt ute i VM-løypa med denne - og det virker så langt til å være vel verdt 400 kroner Eneste som var uvant var at man vel egentlig skal ha overdelen over ansiktet i ruskevær. Noen som har gode tips for å løfte duken litt opp fra soveposen i ansiktshøyde? Siter
Nikke Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Godt kjøp! Jeg har kun hatt behov for den løsningen du spør om et par ganger, og da har jeg brukt en passende bjørkekvist, bøyd og plassert den slik at stoffet blir løftet/presset opp. Man kan sikkert bruke to kvister også, og lage "kryssende buer." Puster helt greit, har en dyr bivy i tynt stoff også, tror det er mammut som lager den, og denne Amerikasnke gore-tex bivy'en er vel så bra, og den tåler bålgnister. N Siter
Klang Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Skrevet 3. mars 2011 Problemer med kondens, eller pustet den bra? Den fungerte bra syns jeg, men jeg er ingen kravstor bruker. Hovedtanken bak kjøpet er at den skal erstatte et gammelt Fjällreventrekk som jeg og andre i familien har brukt på seinvinteren på ymse turer - herunder speiderturer ute. Det gamle var som en plastsekk= kondensmaskin som ikke var noe særlig ut over at det beskyttet soveposen litt. Siter
Bøygen Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Hvordan er vekten? Og størrelsen sammenpakket? Kanskje du kan poste et bilde sammenliknet med en flaske eller noe for å gi et inntrykk? Siter
Klang Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Skrevet 3. mars 2011 Hvordan er vekten? Og størrelsen sammenpakket? Kanskje du kan poste et bilde sammenliknet med en flaske eller noe for å gi et inntrykk? Veier 950 gram på kjøkkenvekta. Trekket er ikke akkurat komprimert på bildet, bare rullet sammen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.