Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har ideer til aktiviteter for småbarn i alderen 2-3 år i kano og i campen?

Utgangspunktet kan være at sekken er fullt pakket fra før... :cry:

Annonse
Skrevet

Når jeg har hatt med mine barn, som er relativt rolige jenter, så har det vært nok at de er med. For de er allt nytt og spennende. Fortell om observasjoner, engasjer deg, la de ta del i all orging, så trives de små stort sett uansett. La de holde ett snøre og fiske, la de ha egen lommelykt. Det er nok av ting å finne på ute i naturen...

Vi klarte å kjekse en ørkyte på duppen sist, det var stor stas. Fisken fikk være med hele turen etterpå, med serviett som sovepose :cry: .

Skrevet

Både fisking, liten båt i snor, bål, pølse på pinne, pinnebrød (bruk slik ferdig bolleblanding) http://www.mollerens.no/no/Media/Nyhetsarkiv/Forsidesaker/2010/April/Den-sunneste-bollemiksen1/

og ikke minst lommelykt er populære ting hos barn. Ellers er jo bare det å ligge i telt veldig spennende for de små.

En annen artig ting er muffins. Lag muffind fra en slik pakke som inneholder alt som trengs. Ta en litt vid gryte, ha ca. 1" sand eller småstein i bunnen og sett muffinsformene ned i gryta. Stek dem på bålet. (Prøv å holde formene borte fra kantene / veggene i gryta med noen flate stener, pinner etc. Da blir de ikke så lett svidd.)

Ellers er sopptur med kano en spennende aktivitet med barna. Med kanoen kommer du til på steder der andre soppsankere ikke går. Eks. holmer og strender med dårlig tilkomst fra land. Kantareller vokser ofte i bjørkeskog, nære vann (ferskvann) og på vest og nordsiden av holmer og nes.

En kanotur på ca. 3 timer i 2009 ga ca. 5kg fin kantarell. Samme tur i 2010, litt senere i sesongen, ga ca. 3kg kantarell. (Her hadde det nok vert en kano før meg.)

Jeg spiser kun kantarell og blek piggsopp, for den er det nesten umulig å ta feil av.

P.S.

Leste en gang om en bestefar som var på båttur med barnebarnet sitt. Poden hadde en liten båt i en snor bak båten, men plutselig kom et stort plsk og den lille båten var vekk.

Jeddemat.

Sikkert ikke så mye næring i en slik båt, men jedda tar jo til takke med det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.