Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiturer for kløner

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke kan jeg gå på ski, og ikke har jeg noe spesielt godt utstyr, jeg peser når det går oppover og griner når det går nedover, men jeg vil UT PÅ TUR - også om vinteren - og da er ski påkrevet. Ikke gidder jeg å tasse rundt i preparerte løyper heller.

Er f.eks Vassberget tilrådelig for kløner ? Og hva med Veslesmeden? Førøvrig bør den bortskjemte bikkja som elsker å dra seg på mors fang være i stand til å dra pulk, så turer som innebærer telt og sovepose er også innen rekkevidde. Jeg ønsker tips ! Men siden jeg mest sannsynlig må dra alene så bør det helst ikke være altfor risikabelt, og rasfare; dét gidder jeg ikke !

På forhånd takk !

Annonse
Skrevet

Kjempekuult, du har et glimrende utgangspunkt for en masse fine skiturer med naturopplevelser korte etapper avbrutt av lange pauser og rikelig tid til å se deg om.

Heldiggris.

Hvis du holder til i det sentrale Østlandsområdet finnes det masse fine flate fjell å gå på, f.eks Blefjell, Norefjell og Vikerfjell.

Sjekk også ut steder som slutter på "vidda" det er alltid et godt tegn.

Skrevet

Et annet tips kan være å skaffe seg skifeller. Da sitter skiene som klistret i oppoverbakke og ikke går det farlig fort nedover heller :).

:lol: Snakker av erfaring og føler meg i slekt :lol:.

God tur, kos deg i ditt tempo, du har mange flotte fjellområder å dra til og fine skiturer foran deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.