kleppa Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Hei, jeg trenger en sovepose som jeg kan bruke når det er litt småkaldt ute og om sommeren. kan ikke så mye om soveposer, så hadde vert fint med litt hjelp. Takk på forhånd Siter
wildalfred Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Jeg overnattet i langåsen fra xxl i natt. ekstremt bra sovepose. anbefales på de sterkeste Siter
Fjellredderen Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Tenker du på en tresesonger? Hadde du tenkt deg ut i hvilken prisklasse du vil handle? Har du vurdert for og imot i forhold til dun? Spesifiserer du spørsmålet ditt øker sjangsen for gode tips:) Siter
kleppa Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Skrevet 20. februar 2011 Tenker på en tresesongs i prisklassen 1000-1500 Siter
GodTur Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Her er mye for pengene: http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/soveposer/kompakt-3-season-195-1049524 Jeg har selv nettopp handlet en slik til høst- og vårturer. På vintern har jeg Isbjørn Bjørnøya, og til sommer en en veldig lett McKinley. Siter
kleppa Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Skrevet 20. februar 2011 Takker, men hva er posetivt eller negativt med dun? Siter
GodTur Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Jeg har ikke praktisk erfaring med dun, så mine meninger bygger jeg på hva jeg har lest. Dun er lett, men det er veldig vanskelig å tørke en dunpose som er blitt våt. En våt dunpose varmer også dårligere enn en våt fiberpose. Skulle jeg handlet en pose til turer hvor jeg var sikker på å holde meg tørr ville jeg handlet dun om jeg hadde de ekstra kronene. En annen ting er at det er noe mer uheldig med hull i en dunpose enn i en fiberpose. Mange bruker dun på lengre ekspedisjoner, så det er fint mulig å unngå problemer med dun også. Et tips som kanskje er aktuellt er å handle 2 poser. 1 fiberpose til høst/vår, og 1 lett dunpose til sommerbruk. Putter du dunpose inni fiberposen er du klar for vinter? Siter
kleppa Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Skrevet 20. februar 2011 Takk, tror ikkje jeg kjøper meg dun fordi vis jeg reiser på langturer er det dumt vis den blir bløt Siter
GodTur Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Håper noen med dunpose kan si meg i mot. Jeg har som tidligere skrevet ikke erfaring med dun. I tillegg til Ajungilak Compact så er det noen som trekker frem Helsport Alta som en god pose. Ellers har Mountain Equipment også gode alternativer: http://sportsnett.no/s/c.aspx?cid=628 Siter
UlvenKolbein Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 Sitat Her er mye for pengene: http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/soveposer/kompakt-3-season-195-1049524 Jeg har selv nettopp handlet en slik til høst- og vårturer. På vintern har jeg Isbjørn Bjørnøya, og til sommer en en veldig lett McKinley. Støttes! Siter
kleppa Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Skrevet 22. februar 2011 Er det ikke smartes og ikke ha dun vis du har planer om og vere lenge på tur? i tillfelle regn? Siter
Steven Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Selv har jeg denne til bruk stort sett hele året, kald på kalde vinternetter og varm på varmeste sommerdager. blir det for farmt lufter jeg, blir d kaldt så tar jeg en ekstra dunpose inni og vips kan jeg ha komfort temp ned til sikkert minus 50? lå og svetta i minus 20, heilt jævlig natt men ville prøve hvordan det føltes med 2 gode poser dette er den desidert mest praktiske posen jeg har hatt dunsovepose med rippstopp og slitesterkt ytterstoff. og tåler litt vann før man trenger bekymre seg da snakker jeg av erfaring med regn en tidlig morgen soveposen er også ekstremt romslig synest jeg har lenge fundert på å kjøpe meg en i fiber også. da fiber posene fåes til litt varmere dager også. http://bergans.no/produkter/default.asp?page=Sovepose&liste=sovepose_liste&MenyID=113000&ml1=8&t=Sovepose%20-%20Vanntette har ikke selv prøvd fiber posene men har sjikkeli trua på at dette også er gode poser. har snakket med bergans pr telefon og de ville bekrefte min tanke angående disse fiberposene. da jeg selv kun har prøvd dunposen Rago Weather Block og fiberposen Ranger er noe jeg selv vil titte nermere på Siter
kleppa Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Skrevet 15. mars 2011 Takker Tror jeg kjøper med to poser jeg også Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.