Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskipakke - tilbud


Island

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her. Ble bitt av å bestige små fjelltopper rundt Jotunheimen i sommer, og ønsker nå å forsøke på det samme med ski. Har også anskaffet meg en hund, så det er ikke like heldig og gå i oppkjørte løyper med han. Derfor er jeg på utkikk etter fjellskipakke som kan brukes utenfor løypene. Det er i hovedsak snakk om fjell over 1000 moh. Vil nok mest bli brukt til dagsturer.

Kom over ett tilbud på Madshus Voss ski, Madshus Vidda sko og NNN BC3 binding til 1999,-... Har prøvd å søkt litt på forumet her og google for å finne informasjon om disse skiene men uten hell. Er det noen som har prøvd disse og vet om de er bra? Føler de passer veldig fint budsjettmessig, men blir usikker når det ikke er annet enn Fischer og Åsnes som anbefales rundt om kring.

Mange takk om noen har tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike ski og bruker de til fjellski og toppturer. Jeg synes de er helt greie, avhengig av snøforhold, hvor bratt og langt det er osv. Det er viktig at du selv er komfortabel på den skia du bruker. På ff er det tusenvis av meninger og anbefalinger, så det lønner seg og spørrre og grave og finne ut hva du egentlig er ute etter. Det er ikke ei ski for bratte nedkjøringer i Sunnmørsalpene, men ei helt grei ski til turer opp og ned. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Madshus voss i fem år nå, og er temmelig fornøyd med dem. De er nokså greie allround-ski, spesielt med tanke på prisen. Har anbefalt/kjøpt de til begge foreldrene mine og samboeren min. De fungerer godt i langrennspor så lenge man ikke har planer om å skøyte seg fremover, og utenfor løypa går de greit så lenge det er nokså hardt. I løssnø og nedoverbakker synes jeg de ikke fungerer godt nok, så jeg har kjøpt meg et par Åsnes Ingstad til den type bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Fisher ski, men sjefen min har Madshus fjellski, hans knakk etter 2 år med lett bruk, så hans ord er "Aldri mer Madshus!" Broren fikk samme problemet i fjor med samme type ski, de knakk rundt ved der bindingen ble skrudd fast.

Ville bare opplyse om det, som sagt, er ikke dette av personlig erfaring. Personlig vil neste runde med fjellski bli Åsnes, ganske enkelt grunnet kortfelle systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.