Kfinn Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Hei Jeg trenger en sommerpose (helst dun) som Nanok Comfort DOWN 0. Denne soveposen passer jeg akkurat i med armene langs siden, men det blir veldig trangt og jeg skulle gjerne hatt en som var ekstra vid rundt overkroppen. Takk for alle anbefalinger Siter
Navaho Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Hei. Se på utvalget fra Mountain Equipment, de har en pose for store folk, strech i hele øvre del av posen. Meget bra. Lykke til Siter
BJV Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Vil anbefale Mountain Equipment sin Dreamcatcher-serie. De ser ikke så store ut, men de er svært komfortable å ligge i også for over middels kraftige folk, blant annet på grunn av stretchsystemet som det blir nevnt. Tror www.sportsnett.no har hatt brukbare tilbud på noen av disse posene i det siste. Siter
GodTur Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 ME anbefales. Jeg har en onkel som er brei over skuldrene som skryter av sin dunpose. Siter
Phaser Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Eller du kan velge pose fra en norsk produsent som for eks Isbjørn og få sydd den akkurat slik du vil uten at den blir noe spesielt dyrere. De har dog ikke dunposer. Siter
Kfinn Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Skrevet 18. februar 2011 Hei Takk for supre tips! Tenker jeg går for Mountain Equipment Dreamcatcher 750 til 2500,-. Det virker som den skal tåle lavere temperaturer enn hva man kan forvente fra en tre-sesongspose. Er det noen grunn til at denne ikke er satt opp under helårspose? Siter
BJV Skrevet 18. februar 2011 Skrevet 18. februar 2011 Det er en pose som også kan brukes til "lette" vinterturer. Kanskje litt varm midt på sommeren, men det er erfaringsmessig ikke noe stort problem. Husk at posen også vil slites en del etterhvert og miste noe av isolasjonsevnen. Gå for XL-varianten hvis du har anledning - da blir komforten ultimat. Den posen til 2500 kr er etter min mening et meget godt kjøp jeg tror du vil bli fornøyd med (jeg har den selv). Siter
RuneL Skrevet 19. februar 2011 Skrevet 19. februar 2011 Hvordan er pakkvolum på denne posen? Maksimal liggelengden er vel oppgitt til 200cm på XL posen, er grei lengde for en med ca den lengden? Siter
ais Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 http://www.xcsports.com/produkter/western-mountaineering/soveposer/megalite// Siter
festrus Skrevet 20. februar 2011 Skrevet 20. februar 2011 WM Alpinlite er ganske stor, både når det gjelder lengde og bredde rundt skuldre og hofter. Lett og varm. Siter
Kfinn Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Skrevet 25. februar 2011 Hei Har nå fått posen og har rullet den ut. til Mountain Equipment har et stort problem for meg. TDS-systemet ikke begynner før +/- midjen. I de andre posene (som i ) så begynner TDS i toppen av posen. Dette passer oss med noen ekstra kilo mye bedre. Ellers vil jeg si at jeg er posetivt overrasket over kvaliteten på posen. Den virker gjennomtenkt og med smarte funksjoner som man først oppdager når man ser ekstra nøye på posen. Tror dere Xero- eller Titan-serien er et godt alternativ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.