nilshermann Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Heisann! Kort spørsmål: Hva er beste startsted for å komme opp dit nå på vinteren, og hvilken rute? Har aldri vært i det området før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariusda Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei! Jeg ville starta fra Ivarsbu! Parkering en liten halvtimes skitur unna hytta Med tanke på rute er det vanligste å følge løypa på stølevann. Det er noen ulike ruter opp på selve styggemann. Der er ikke jeg rette perosn å spørre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Kjell Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 nilshermann Parkering ved Støle Nord ca1 km fra Ivarsbu er et greit utgangspunkt som Mariusda skriver. Da kjører du ikke opp den vanlige veien til Omholt, men opp ved Skrim Nord. Du går over først over Lille, så Store Stølevann, (vær obs på åpent vann ved ut- og innoset av disse vanna)Følg skiløyper så bør det være trygt. Nesten ved enden av vannet deler løypa seg, der går du til høyre(vest), og følger løypa opp til Store Kongstjern. Her er det et kryss med stolpe og merkede løyper. Gå over Store Kongstjern og følg løypa. Herfra og til Styggemann er det normalt ikke andre løyper, og det skal være greit å finne fram. Siste delen er det noen bratte partier. Ved jevn gange tar de ca. 1 1/2 time opp ved bra føre. Retur går på ca.1 time. Husk at det ofte kan blåse endel der oppe. 871 m.o.h. Utsikten er flott der ved klarvær, man ser Gaustadtoppen, Lifjell, Blefjell, Norefjell, Oslofjorden og Østfold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvorep Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Noen som vet hvordan føre det er der oppe nå? Er det mulig å gå utenfor løyper eller er det blitt bløtt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
passerinum Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg var på Blefjell med elever i dag og vi hadde supert skareføre - vi skøytet lett rundt på racingski. I går var det visst skikkelig sørpeføre med gjennomslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.