Gå til innhold
  • Bli medlem

nya och gamla bilder


marmotta

Anbefalte innlegg

Jag har varit flitig med min hemsida de senaste veckorna och passat på att förbättra flera berättelser. I dem som byggde på diabilder har jag bytt de gamla bilderna mot professionellt scannade sådana - dock gjorda utan UV-filter så jag har fått gno som satan för att bli av med smutsfläckar och repor. Diabilderna (2001-2005) behövde också samtliga beskäras och få bättre färg. Bilderna fr o m 2006 är digitala.

Just idag lade jag in ett uppfräschat galleri från Trollheimen 2005; därmed finns nu samtliga mina vandringsresor (vilket också är alla mina utlandsresor) under

åren 2001-2010, 26 stycken, dokumenterade. Det handlar om Korsika och Skottland

(en resa vardera), Pyreneerna (4 ), sydnorska fjällen (10), Centralalperna (3) , samt Väst- och Sydalperna (7).

Med tiden har berättelserna blivit alltmer minimalistiska, kanske en kort intro, och sen bara bilder med text. Även när det är längre berättelser finns länk direkt till galleriet. I berättelsen om Jotunheimen 2002 har jag lagt länkar både till och från dagboken, men det var kanske överambitiöst; jag gör knappast om det.

Jag har också lagt in en del scannade kort (1988-200) det kan bli fler. Men i det fallet är det bara ett mycket litet urval, eftersom motiven var väl ensidiga.

Adresssen är som alltid http://www.huthyfs.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.