Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer man fra Gjendebu er jo slakeste vei til topps å sno seg i venstre kant av bassenget i nordflanken og så opp på toppryggen øst for toppen der denne flater noe ut, men jeg er nysgjerrig på om noen har fultg østryggen direkte hele veien. Ser bl.a. av kart og bilder at den er noe bratt et stykke rundt 16-1700 moh...

Annonse
Skrevet

Jeg har gået hele Skarddalseggje fra øst til vest for noen år tilbake.

Først opp Skarddalstinden fra Olausbu, ned i skaret og opp mot Skarddalseggj.

Etter skaret møte jeg en nok så liten hammer, som består av to skråsva som møter hverandre i hvass profil. Utstrækningen av hammeren er liten, omlag 2-3m.

Hadde ingen problem med at gå den uten sikring. Etterpå er der bratt og luftigt, men en lett renne byder på klatring av grad 3.

Fra toppen er der lett mot vest på nytelige sva med flott utsigt mot Langvatnet.

Oplevede at det er vigtigt å finne rette veien ned mot Tronsholtjernet. Tilbaketuren fulgte Skarddalen nord om Skarddalsvatnet til Olausbu.

En meget flott tur, som forgikk i kort buks med liten sekk.

Bjarne Lindholdt, Danmark

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.