Gå til innhold
  • Bli medlem

Ingstad eller storetind?


Phaser

Anbefalte innlegg

Jeg har ett par åsnes vikafjell fra før og liker disse godt men de bærer alt for dårlig i løssnøen. Det jeg tenker er at om jeg først skal ha breie ski så vil jeg vesentlig opp i bredde. Det vil bli hovedsaklig bortover i skauen her på hadeland/indre østlandet. Her er det sjelden veldig fast snø før langt utpå våren. I tillegg håper jeg å finne ski som til enn viss grad kan flyte litt i nedoverbakkene. Er Ingstad egnet til dette og isåfall hvilken lengde. Jeg er ca 85kg + - 5kg ettersom. Eller må jeg opp på storetind. Det jeg er redd for med storetind er at disse blir litt uhåndterlige med BC bindinger som jeg tror jeg går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg vurderte samme ski (+ noen til), helt til i går. Også jeg laget en tråd:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=24121

Om du ska ha BC-bindinger tror jeg du bør gå for Ingstad. Du finner gode pakkepriser på disse, både i butikker og på finn.no. På Storetind er det anbefalt både 75mm og plaststøvvel.

Forøvrig: jeg gikk for ingstad, 75mm og plaststøvvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par åsnes vikafjell fra før og liker disse godt men de bærer alt for dårlig i løssnøen. Det jeg tenker er at om jeg først skal ha breie ski så vil jeg vesentlig opp i bredde. Det vil bli hovedsaklig bortover i skauen her på hadeland/indre østlandet. Her er det sjelden veldig fast snø før langt utpå våren. I tillegg håper jeg å finne ski som til enn viss grad kan flyte litt i nedoverbakkene. Er Ingstad egnet til dette og isåfall hvilken lengde. Jeg er ca 85kg + - 5kg ettersom. Eller må jeg opp på storetind. Det jeg er redd for med storetind er at disse blir litt uhåndterlige med BC bindinger som jeg tror jeg går for.

Denne skien bruker jeg selv før løyptrasse blir satt. Passer bra til bortover og oppover puddersnøgåing.

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/jaktski-uten-stalkant-5-6107.aspx

Du finner flere råd her:

http://www.klikk.no/helse/friluft/article397712.ece

Dersom jeg skulle velge bare en allroundski så ville det ha blitt Ingstad(NATO Combat)(som jeg allerede har).

Men siden jeg har et et vidt spekter med ski så blir det mye smørefrie Fischer 109 i nysnø og Ingstad når løypene og snøen har satt seg.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har stålkanter. Det det snakkes om her er noe som er støpt inn i skien. Får ikke dette helt til å stemme da ingstad er 50gram tyngre på paret enn combat i følge åsnes sine sider

Kan de 50 g skyldes at combat blir lakket matt hvit, mens Ingstad blir lakket noe tykkere med et billedmotiv?

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.