Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hei.

Så lenge det ikke er vann i den kan du sikkert bruke denne.

Selv brukte jeg alltid potesalve kjøpt i den lokale dyrehandelen, drøy og varte lenge.

Et annet tips jeg har blitt sett brukt er å gi hunden Omega3 tilskudd i foret, dersom hunden allerede har tørre eller sprukne tredeputer

eller som forebygging (har ikke brukt dette til egen hund), flere har gode erfaringer med dette i tillegg til f.eks. potesalve/sokker på de tøffere turene.

Det å klippe ned pels mellom tredeputene på potene bør gjøres. Det fester seg mer snø, som senere blir isklumper, som i sin tur gir såre poter dersom man ikke klipper pelsen kort. Det er sakser med butte ender å få kjøpt, hvilket gjør risikoen for stikk minimal når man klipper.

Skrevet
Et annet alternativ er spenefett fra Felleskjøpet. Det er billig og veldig drøyt i bruk.

Samme produkt selges vel som spenol i butikken. Pass deg for denne på kaldt føre, vannbasert!

Skrevet
Hei.

Så lenge det ikke er vann i den kan du sikkert bruke denne.

Selv brukte jeg alltid potesalve kjøpt i den lokale dyrehandelen, drøy og varte lenge.

Et annet tips jeg har blitt sett brukt er å gi hunden Omega3 tilskudd i foret, dersom hunden allerede har tørre eller sprukne tredeputer

eller som forebygging (har ikke brukt dette til egen hund), flere har gode erfaringer med dette i tillegg til f.eks. potesalve/sokker på de tøffere turene.

Det å klippe ned pels mellom tredeputene på potene bør gjøres. Det fester seg mer snø, som senere blir isklumper, som i sin tur gir såre poter dersom man ikke klipper pelsen kort. Det er sakser med butte ender å få kjøpt, hvilket gjør risikoen for stikk minimal når man klipper.

Støtter potevoks og grundig klipping mellom tredeputene. Et tilleggstriks er å venne hunden gradvis til strøsingel. Du vet; den nye strøtingen som får syklene til å punktere. Den er såpass skarp at den herder potene ved vettig bruk. Vet om fuglehunder som har hatt det stoffet i luftegård med gode resultater. Kanskje det hadde vært noe i stedet for laminat e.l. i heimen? :)

Skrevet

Samme produkt selges vel som spenol i butikken. Pass deg for denne på kaldt føre, vannbasert!

Nei, Spenefett er IKKE det samme som Spenol man får kjøpt i butikken. Har gode erfaringer med spenefettet fra FK - inneholder ikke vann.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med vaselin uten vann. Jeg bruker en del av det når jeg smører potene, men til gjengjeld holder potene seg isfrie desto lengre. En forutsetning er at man klipper ned pelsen mellom putene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.