Gå til innhold
  • Bli medlem

Ullbukse for fritidsbruk og som stillongs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var det stillongs – blå ensfarget og tettsittende. Nå finnes ulloverdelene i flere varianter og farger, og kan brukes både som moteplagg og varmeplagg. På en DNT hytte eller et høyfjellshotell så går folk flest rundt i ulloverdel både før, under og etter tur. Og dette er selvsagt midt i blinken for en ryggsekkturist. Men så var det dette med benklærne, her er de samme tettsittende, og heldigvis så er det bare de færreste som sprader rundt i disse. Jeg ender derfor opp med å måtte bringe med meg en egen innebukse, og det er plass og vekt jeg godt kunne tenkt meg å unngå.

Men her om dagen så fann jeg denne Bergans Torvull buksen på nettet, kanskje den er den jeg søker. Prisen er oppgitt til 800 kr, noe som var i overkant. På Bergans sidene er de merket med «New», så det er kanskje ikke så mange som har erfaringen å dele. Men er det noen som har tilsvarende bukser å anbefale, dvs en ullbukse som kan brukes som innebukse, varmeplagg på vinteren og som nød/backup bukse om sommeren.

Jeg har klokketro på ullens luktslukende egenskaper, og vurderer ikke noe annet.

1906_greymelange.png

Annonse
Skrevet

Hvis Bergans vil ha 800kr for den så er det minst 400kr i Bergansavgift.

Håper likevel mange av dere kjøper den slik at billigprodusentene ser at det er ett marked for den. Da begynner de å produsere og da kjøper jeg 8) Koseplagg som dette investerer jeg ikke i "hitech" merker på.

Skrevet

Er enig i resonnementet ditt. fint å kunne ha et plagg også som funker uten noe over. Uten å ha prøvd denne så synes jeg det ser ut til å bli for klumpete nederst, og med så mye lommer og strikk i livet vil jeg tro at den blirubehagelig å ha under buksa (og hoftebeltet).

Jeg har heller med ei lett fleecebukse. Veier ikke mange grammene i sekken, og kan brukes om kvelden uten at det ser alt for rart ut..

• 4 måneder senere...
Skrevet

Var en tur innom fabrikkutsalget til Devold i Langevåg, og hørte om de hadde en bukse som kunne brukes alene uten blygsel, og som varmeplagg innenfor en skallbukse. Utenom de vanlige stillongsene så hadde de en Optimum bukse i ull, som vist under. Jeg prøvde denne, og den var rett nok ikke tettsittende, men det ble for mye slark. Denne passet ikke til formålet, men er kanskje rett i blinken for curling gutta.

doc_887_2_detail2.jpgdoc_886_2_detail2.jpg

Navn OPTIMUM pants

Produktnummer 187-129 242

Størrelse XS-XL

Materiale 100 % merinoull

• 6 måneder senere...
Skrevet

Her finner du favorittullbuksa! Om du vil ha en tynn og slitesterk ullbukse eller du ønsker deg en varm og tykk ullbukse for kalde vinterdager.

Alle buksene strikkes i 100% ull eller 100% alpakka, og kan vaskes på ullprogram i vaskemaskinen.

Sjekk gjerne bloggen til graveniid også, og les om mange spennende ekspedisjoner:-)

Sjekk www.graveniid.no

post-12247-133474775445_thumb.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.