Torgis Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har prøvd en 3-4 nettbutikker, men sliter med å finne Riva I, II eller III bindinger! Har disse gått av moten? Har et par på et gammel skipar, men skal kjøpe nye ski og tenkte å kjøpe et sett til nye-skia også. Men siden jeg ikke finner; er det en annen binding(-stype) som har tatt over for Riva'en, f.eks. Cobra? Jeg bruker altså bare disse til å gå bortover med, ikke noe avansert telemark. Og siden jeg gjerne vil bruke de gode skiskoa mine, har jeg lyst på ein wire-binding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ligger ett sett her http://cgi.ebay.co.uk/Telemark-Ski-Bindings-Rottefella-Riva-II_W0QQitemZ260730131914QQcategoryZ21238QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DDLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D8%26pmod%3D150527247982%252B150527247982%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D6830764367285082288#ht_500wt_1156 Mulig det passer med 75mm???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kardam Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Et alternative fra voile: http://www.oslosportslager.no/produkt/voile-3-pin-cable-telemark-binding-75-mm-fjellskibinding-mvidje-20627.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det finnes masse lite brukte fjell / telemarkski til salgs på finn. Disse har ofte rivabindinger og prisforlangende er ofte beskjedent i forhold til ny binding. Fikk selv tak i lite brukte rivabindinger til 200 i fjor da jeg trengte nye i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannen fra Sennavassdalen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Rottefella har sluttet med Riva og det finnes ingen arvtager. Cobra er en ren kjørebinding. Voile 3-pin som det ble linket til er nok det du skal ha. Da er kabelen avtakbar slik at du kan velge mellom bedre kontroll eller bedre gåkomfort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjort Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Cobra r4 er alternativet til riva 3. Jeg bruker de og de fungerer helt supert. Men som sagt tidligere i tråden finner du mye på finn. Det kan være du må kjøpe ski med binding, men du kan fort komme billig ut med et par gamle ski på kjøpet:) Har også sett en del riva 3 bindinger på bruktbutikker, gjerne påmontert ski der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christ3103 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 heeey hunden min heter riva! riktignokk oppkallt etter båten riva da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgis Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 heeey hunden min heter riva! riktignokk oppkallt etter båten riva da hehe Morro Takk for tips! Jeg burde sikkert ha skifta binding til en BC, men jeg har for gode sko til å gi slipp på dem Tror jeg flytter over bindingene fra gamle til nye skia og kjøper kanskje en Voile-binding etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-O Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Er ikke de hvite forsvarsbindingene ganske like? Mine Ræva bindinger er veldig like de. Tror du vil oppleve en ny verden med Voile pga. løs hæl. Er du redd for tå slitasje på go skoa finnes det noe som kalles for smiley plates. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Forsvarsbindingene kan man tilpasse til nesten hva som helst. Kan sikkert brukes. Kanskje uten stropp over tærne også men det må man bare prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-O Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Tenker på M98, ikke M120 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Huff sånne nye greier hadde ikke jeg i forsvaret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-O Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ikke jeg heller, selv om designet er fra 1930 tallet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannen fra Sennavassdalen Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Når jeg var i forsvaret hadde vi fått natoplast, men likevell brukte vi de gamle bindingene, begrunnelsen var vel at vi da ikke trengte egne skisko. Gjetter på at det fortsatt er mange i førstegangstjenesten som bruker den gamle drittbindingen av samme grunn. Ikke at den nye er spesielt god. Fikk et par billig og monterte på noen fjellski jeg hadde liggende. De knirker mye, er ikke noe gode å kjøre med, men er greie nok å gå med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.