Gå til innhold
  • Bli medlem

Utlån av isbor nær Kr.sand


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen i Kristiansands området (eller omegn) fra fjellforum har et isbor til låns et par av de kommende dagene. Tenkte meg bare et par dager i skogen, og prøve meg på isfiske for første gang. Ettersom jeg venter på å starte i ny jobb om 1 mnd, svømmer jeg ikke i penger til å kjøpe isbor akkurat nå :-) Krysser fingene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo lånt min for her har vi ikke is, og for øyeblikket så hopper jeg rundt på to krykker, så noe isfiske blir det nok ikke på en stund.

Men Kristiansand - Stavanger er vel litt for langt å kjøre for et isbor, og så skulle det vel samme vei tilbake.

Et isbor varer veldig lenge hvis du passer på det. Lagrer det tørt og holder det kvasst, men de koster fra ca. 800,- til bort i mot 1500,-

Det finnes også billigere alternativr, men . . . . . . . . . . . . . .

Clas Ohlson selger Mora Ice Easy for ca. 600,- Denne fikk 4 av 6 poeng i test.

Biltema selger isbor for ca. 400,- Men denne får 2 i samme test.

http://www.klikk.no/helse/friluft/article257691.ece

Jeg vet ikke hva du har av utstyr, men hvis ikke isen er for tykk så går det greit med en øks også, og en slik øse til å ta opp isen fra hullet med (fiskeøse) finner du sikkert, i en billigbutikk som selger litt kjøkkenutstyr, for en tier eller deromkring. (Europris, nille etc.) Ispigger kan være lurt å ha hvis isen skulle vise seg å være for tynn. Disse får du på Biltem for rett over 50 lappen, eller du kan gjøre som meg og lage dem selv av to ødelagte skrutrekkere.

Selve fiskeutstyret koster heller nesten ingen ting. Du får sett med det du trenger for rundt hundrelappen.

Fiskeutstyr er ikke en utgiftspost, det er en investering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingebretsen

Hva slags båt er det du er avbildet i? Ja for det er en seilbåt, er det ikke?

Jeg drev og seilte regatta i flere år sammen med noen kammerater og har også vert med og seilt Stavanger - Banf regattaen en gang.

Vi seilte Express, Halvtonn og til Banf seilte vi Twostar 42

Det var en fin tid, men alt har en ende, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.