Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte nick


Phaser

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å skifte Nick til mitt virkelige navn. Noen synspunkter på det å skifte nick?

Jeg ønsker det da det er mange som gjemmer seg bak ett "nick" og skriver ting de ikke ville gjort under fullt navn eller ansikt til ansikt. Dette vil jeg ikke assosieres med. Har dog ikke noe følelse av at folk tror jeg gjemmer meg bak mitt nåværende nick. Phaser

Hilsen Hallgeir Risenfald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har forskjellige begrunnelser for å velge anonymitet.

Synes det er greit at dei som ønskjer det har den moglegheten sjølv om enkelte utnytter den friheta maksimalt. Får

heller behandle dei tilfella der folk misbruker friheta ad hoc.

I eiga tilfelle skal du leite lenge blant mine innlegg før du finn noko eg ikkje kan stå for ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del så skjønner jeg att enkelte velger å være anonyme og har behov for det :-) Var ikke meningen å lage noe diskusjon rundt det egentlig.

Jeg bare føler selv at jeg vil bruke fullt navn og lurer på om folk syns det er greit att jeg skifter da det kan skape litt forvirring i noen tråder? (nå har jo ikke jeg de mest betydningsfulle innleggene her inne da )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende mail til admin her på forumet så endrer han brukernavnet ditt.

Brukernavnet blir forandret bakover i tid, men alle sitatene og svarene i tråder etc vil bli feil. Om alle hadde skiftet nick, ville svært mange av de gamle trådene på forumet bli litt merkelige - for å si det sånn:)

Kan heller ha en signatur med navnet sitt i - duger helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne på forumet kunne jeg godt brukt mitt navn, men i og med at "Gud og Hvermann" som ikke er innlogget, kan lese alt, synes jeg det er greit med nick. Skriver jeg innlegg i aviser bruker jeg alltid fullt navn da jeg mener folk har krav på å vite hvem som står bak ett innlegg. Har selv skiftet fra navn til nick her på forumet. Egentlig burde våre navn fremkommet i profilen vår som bare kan ses av de som er innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med å skrive under fullt navn er jo risikoen for å blottlegge seg for kriminelle. Om man planlegger tur fra dato til dato så veit de når du ikke er hjemme og skriver du hva slags utstyr man har så veit de hva de kan forvente å stjele :/ En mulighet til navn i profil hadde vært fint, men hvor mye sikrere dette blir er ikke godt å si. Jeg slenger på navnet mitt i signaturen og er fornøyd med det foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.