Gå til innhold
  • Bli medlem

Dynafit / G3 / Marker


Henrik.S

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter tråden om alpine trekkers kontra truger har jeg egentlig falt på å bare kjøpe randopakke.

Så da lurer jeg på bindingsvalg.

Skia jeg kommer til å gå for er K2 SideStash.

Hvor mye bedre er det med Dynafit kontra Marker Baron eller Tour F12?

Jeg får baron og F12 for 1700 og 1800 helt ny, er disse da greie eller er det verdt å oppgradere til Dynafit, isåfall, hvilken modell?

Med marker binding havner jeg vesentlig ned i pris.

Lurer også på hvor bra Baron og Tour funker til bakkekjøring, jeg har Hardside med alpinbinding fra før, men greit å kunne bruke til begge deler.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått med annet en Dynafit men vet at de gir en mer naturlig gange å gå med enn Marker-bindinger. Dette pga Marker får fleksen i bindingen lenger fram enn Dynafit (som har den 1-2cm bak fortuppen på støvelen). Onyx er vel samme som Dynafit. Så for gå-komforten ville jeg valgt en av disse. Hilmersen har jo snakket varmt for Dynafit mange ganger, har inntrykk av at han kjører en del hardere enn meg uten at han trenger noe kraftigere. Er vel først ved høye dropp at en må ha noe kraftigere?

Vekten er jo en annen fordel med Dynafit. Lavere vekt på binding + mer vekt på ski = bedre totalpakke med samme vekt :D

Edit:

Jeg har kjørt med Mantra og Dynafit i bakke noen ganger, går så det griner, null problem. Er vel heller han oppå som er begrensningen når det gjelder fart... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.