sigi Skrevet 25. januar 2011 Skrevet 25. januar 2011 Hej, jag funderar fortfarande om en tälttur i mars. Den ska börja i Sverige t.ex. genom Rutsdalen och sedan norrut mot Gaundalen Fjellgård i Norska Skjaekerfjella. Vi har aldrig varit i området och jag undrar en del: Hur är det med Rutsdalen, lavinfarlig kanske? Hur är skogarna omkring Holderen och norra delen av Torrön, svårfrånkomliga? Och hur brukar isen på Torrön vara i mars? Och finns det ett säkert ställe för att komma över älven Gaunan och sedan till fjellgården? Och, och.... Kanske finns det ngn som har skidat i området? Jag skulle vara mycket tacksamt för massor av tipps, Sigi!! Siter
Håvard Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Hei sigi. Jeg kjenner ikke godt nok forholdene akkurat nå, men kald start på vintereren burde gi bra is på Torrön. Har blitt altfor mange år siden jeg besøkte mine barndomsfjell nå, men denne turen bør dere ta. Mars er den fineste måneden der inne syns jeg. Kontakt Steinar inni Gaundalen, så får du de beste svar! Etter mitt syn, er dette det absolutte flotteste området vinterstid i norsk/svenske grensetrakter.... God tur http://ut.no/hytte/gaundalen-fjellgaard Siter
Zabel Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 jeg vet i hvert fall om to broer over elva. en nedom gården, og en litt lenger nord. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.