Gå til innhold
  • Bli medlem

Mulig comeback fra fjellkongen Tom


Tom

Anbefalte innlegg

Den kjente fjellkongen Tom ble i går kneoperert ved Martina Hansens Hospital i Bærum. Hvis alt går etter planen kan det bli comeback over 2000 meter til sommeren.

- Operasjonen ser ut til å ha gått bra. Vi har slakket opp et senefeste som strammet over kneskålen, med den følge at det oppsto betennelser og sterke smerter. Tom vil trolig være i god form i løpet av noen uker, sier kirurg Mohn ved Martina Hansens Hospital, som medgir at Tom var svært kjekk selv under narkose, og at dette vanskeliggjorde operasjonen siden det kun var kvinner tilstede på operasjonssalen.

Fjellkongen Tom var tidligere beryktet for sin erobring av Norges 2000-meterstopper, samt for å gjøre fjellheimen utrygg for smeltende ungpikehjerter. Belastningsskader i knærne satt ham imidlertid tilbake fra og med sommeren 2000. Etter dette har Tom kjempet en innbitt kamp for å komme tilbake. Først ble det høyre kneet operert, og nå det venstre.

- Jeg har helt klart savnet å være i høyden. Det var vemodig i høst, da jeg tok min første topp for sesongen like før snøen kom. Jeg savner mitt gamle liv blant fjellene, uten plager og skader, forteller Tom åpenhjertig fra sykeleiet.

Piker

Tidligere har fjellkongen Tom gått mye alene, som seg hør og bør for en jentefut på jakt etter lammekjøtt i turisthyttenes peisestuer. Nå hevder han derimot å være mer moden.

- Når jeg har sett folk som Morten og Julia har det av og til slått meg at det kunne vært trivelig å anskaffe et kvinnfolk som kunne deltatt på turene. Selv en hard mann som meg føler til tider behov for å dele opplevelser med andre. Selv Jo Gjende (tidligere fjellkonge, red.anm.) tenkte nok slik av og til, der han fikk ut aggresjon ved å løfte store stener, sier Tom.

Venner av Tom som Fjellforumnytt har vært i kontakt med, men som ønsker å være anonyme av frykt for represalier, hevder at Tom allerede har gått til innkjøp av en jente. Det skal imidlertid være problemer i forbindelse med at hun liker trance fremfor rap, og at hun foretrekker alpinbakker fremfor stille vidder. Fjellforumnytt vil komme tilbake til saken.

Ny storsatsing?

Foreløpig ser det altså ut til at det kan gå mot en ny satsing fra fjellkongen Toms side, til glede for både fansen og den vandringskåte wonderboyen selv. Mulige mål til sommeren kan være Mjølkedalstind, Sjogholstind (ikke Sneholstind, red. anm.) og Skardalsegga.

- Ja, jeg har et sentimentalt forhold til fjellet, og jeg innrømmer at jeg savner det stort. Hvis du har sittet foran en putrende primus i Leirdalen og sett aftenrøden sakte vike for stjernehimmelen bak Storebjørn, vet du hva ekte lykke er, og du vil alltid lengte tilbake, avslutter den sympatiske fjellkongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den kjente fjellkongen Tom ble i går kneoperert ved Martina Hansens Hospital i Bærum. Hvis alt går etter planen kan det bli comeback over 2000 meter til sommeren.

- Operasjonen ser ut til å ha gått bra. osv...

Artig innlegg og glimrende skrevet Tom :wink:

Lykke til med både knær, damer og fjelltopper.

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Fjellkongen Tom var tidligere beryktet for sin erobring av Norges 2000-meterstopper, samt for å gjøre fjellheimen utrygg for smeltende ungpikehjerter. Belastningsskader i knærne satt ham imidlertid tilbake fra og med sommeren 2000.

Er vel lammekjøttet som får belastningsskader etter comeback'et da, tenker jeg!

Åssen går det med betennelsene? Håper iallefall at knea holder, så du slipper rullatoren i sommer...

Pleier ikke du å gå i olabukser forresten?

(mener å ha sett at du skryter av dette håpløse fjellplagget)

Så neste gang vi ser en vandrer med olabukser oppi der, med et haleheng av lammekjøtt, som måker bak en sildesnurper, så vet vi at det ikke bare er bukseknea som er hullete, men sjølve knea óg!

Åkke som, god bedring Tom - og god comeback-tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.