Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredfare Jotunheimen øst


Lompa

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt meg oppover mot Mugnetind i helga, men hadde et par skumle opplevelser som gjorde at jeg ikke turte å gå i bratta.. Det kom snø i begynelsen av desember. Så skjedde det lite på en mnd, og den gamle snøen hadde dannet et hardt lag. I januar kom det en del lett snø, og det har vært mye vind etterpå som har fokket snøen. Dette har gjort at det ligger et hardt lag i bunnen som glir godt. Kuttet profil to steder, og jeg fant igjen det samme laget i begge.

Flere ganger opplevde jeg at større flak "knakk" under meg. Dette var i ganske flatt terreng, men da det gikk et lite flakskred i en liten bakke tok jeg ikke sjanse på å gå i høyden. Det ble en tur (i vinden) på Slettefjell i stedet, som er ganske ufarlig i forhold til skred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.