Gå til innhold
  • Bli medlem

Leiebilfirma på Island (Keflavik)?


500fjell

Anbefalte innlegg

Hei!

I juni blir det en tur til Island for å bestige fjelltopper. For å komme oss til utgangspunktet for disse turene må vi kjøre de røffe innlandsveiene (slik som F26 og F910) med elvekrysninger og humpete veier.

Dermed trenger jeg et tips om hvilken bil og leiefirma jeg bør benytte. Prøvde E Leiebil, men de hadde en policy om at bilene ikke kunne kjøre utenfor asfalterte veier...

Har noen tips (gjerne til en rimelig pris)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg leigde bil på Island for eit par år sidan, Avis trur eg det var. I alle fall vart prisen ein god del rimelegare når eg brukte internettsida til Avis på islandsk språk enn på engelsk, kanskje det er sånn no også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en del firma og organisasjoner som har rabattordninger med utleiefirmaene. Sjekk om det er noe å hente enten gjennom jobben din eller organisasjoner som NAF, Norges Røde Kors, Turistforeningen etc. etc.

Jeg holder på med samme sak som deg, og det var interessant å lese at det var prisforskjeller mellom engelske og islandske sider. Det kan være veldig dyrt å leie bil på Island hvis du ikke ser deg for og sjekker litt rundt.

Jeg har også opplevd dette i Italia. Kanskje en fordel for meg, siden jeg har en bekjent på Island (Akureyri) som jeg skal besøke. Det kan ofte være en fordel å snakke språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.