Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger hjelp til å kjøpe twintip


Ole Andre

Anbefalte innlegg

hei. trenger hjelp til og kjøpe riktig utstyr, jeg er 1,79 høy og skal kjøpe meg twintip ski men er usikker på hvor lange jeg trenger... jeg skal bruke de mest til vanlig kjøring med bakken (preparert) men også til til parkkjøring . noen som vet hvor lange ski jeg trenger ?? men jag må også ha staver... lange bør de være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ski kan jeg hjelpe deg litt ihvertfall:)

linken er en telemarkbinding. hvis du ikke vil kjøre telemark skal du IKKE ha disse.

det er IKKE mulig å bruke vanlige skistøvler i randobindinger(de fleste) da disse krever hull på siden av skoene forran og bak, HVIS du ikke har slike sko kan du kjøpe noe alla dette: http://www.skitouringinfo.com/naxo.html eller marker duke bindingen (som jeg personlig ikke vil anbefalle da denne har en merkelig vinkel og er veldig tung).

twintip til bakke vil de fleste mer eller mindre alltid i ca 180 cm lange da dette er en fin mix av stabilitet uten at de blir for lange til å spinne med..

staver.. de største parknerdene kjører med mikrostaver, typ 110(helt ubrukelige til å stake med), mens hvis du vil ha normale staver som du kan bruke kan jeg tenke meg at du vil ha ca 125-135 et sted.

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.