Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilpassing av Osprey-hoftebelte


strebus85

Anbefalte innlegg

Kona fikk en Ospreysekk til jul fra sportsnett.no hvor beltet kan tilpasses ved å varmebehandles. Jeg veit det er et par steder i byen en kan få gjort dette for et lite vederlegg, men jeg lurer på et om jeg kan gjøre dette selv. I såfall, hvilken temperatur er det vi snakker om og er dette i overkant dumdristig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på dette selv.

Klart, for høy varme kan helt sikkert skade skummet.

Har likevel vurdert å prøve selv på min Aether.

Om man prøver seg på 60 grader først, og om det ikke funker særlig øker til 70, 80, 90, 100 etterhvert så burde jo det gå bra...

Worst case er vel at man må bestille seg nytt belte... til ~40$

her er en diskusjon til på saken: http://www.whiteblaze.net/forum/archive/index.php/t-37541.html

de konkluderer jo til dels med at det vil forme seg til kroppen over tid selv om man ikke varmebehandler.

og en i siste post bruker 100grader C i 10 minutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt en Osprey Crescent 110 og valgte å ikke varmetilpasse hoftebeltet.

Det satt godt fra begynnelsen av og formet seg selv ttil enda bedre etter en tids bruk.

Følg rådene ovenfor med gradvis øking av temp. dersom du bruker ovn hjemme men du kan jo sende en mail til en forselger her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bra jeg kjøpte Arc'Teryx Bora i stedet for Osprey så slipper jeg dette.

Vel, om det var så mye lurere vet jeg nå ikke? Jeg brakk jo foten første gang jeg var ute og prøvde den, så kanskje denne sekken burde hatt en stor rød lapp med advarsel til brukeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.