nilshermann Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei godtfolk! Jeg skal til å kjøpe mitt første vintertelt. Tenkte kanskje å ta en tur for å teste allerede i helgen. Som første steg tenkte jeg et sted ikke så veldig langt fra bilen. Kan godt kjøre et stykke for å finne en fin plass, der jeg slipper å se 20 langrennsløpere som stresser forbi med sine tannpirkerski tidlig på mårraskvisten Ser for meg en rolig fin plass med litt overblikk over naturen slik at det blir en finfin naturopplevelse Mvh. Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du kan jo kjøre opp via Jevnaker til Tverrsjøen. Det blir vel fort en time å kjøre. Menn da parkere du rett ved Tverrsjøen. Kan du enten gå på ski 1 km nord å campe vel Ølja eller gå litt syd å campe ved Skarvvann eller Perhusvann. Stort sett ganske flatt terreng. Noen skiløpere ser du nok men ikke så mange annet enn rundt selv Tverrsjøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Parkere bil eller ta tog til Sandermosen stasjon. 45-60 minutter ski eller trugegange til toppen av Barlindåsen. Har det ikke preppet spor og utsikten er god på vestsiden av toppunktet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Hvis målet bare er å teste teltet, velger du bare nærmeste løype, og tar av denne etter en stund for å se etter nærmeste teltplass. Ellers: Bil inn til Skar i Maridalen, opp til Fagervann eller på åsen innover på vestsiden av øyungen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilshermann Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Takk for fine tips! Keep'em coming Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fimax Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Borgerns forslag om Pershusvannet støttes. Få går den løypa, og Pershusfjellet er en av de fineste bergene i Nordmarka. Går du videre forbi Finnerud og ned til Spålen og Katnosa opplever du noen av de fineste flate løypene jeg vet i marka. Behovet for å unngå O2erne skjønner jeg. Da jeg våknet opp noen km fra Løvlia forrige lørdag var de første løperne kommet fram til "snuplassen" ved "min" teltleir. De to første diskuterte hvor bra normenn (dvs skieliten) er på ski. Neste "parr" påpekte at de måtte snu fordi den ene "måtte" ut å shoppe med kona. Da var det bare å komme seg opp, og gå videre innover i marka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwer993 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Finnerud Finnstad. Pleier også å blande disse to navnene. http://www.kjentmannsmerket.org/Finnstad.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.