Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
Posen med mine heimelaga trepluggar veg 700g. Det er 20 pluggar + pose, altså gjennomsnitt 35g pr plugg.

det satte meg egentlig på ideen om lage noen komposite plugger selv...

kjerne av hardt tre i en vettug fasong, og lage kompositt av dem med glassfiber eller karbonduk og epoxy.

Det er jo konstruksjonen som generelt gir mest styrke per vekt... :)

kanskje overkill, men om man har tid og utstyret nødvendig liggende å slenge i garasjen så hvorfor ikke? :)

Skrevet

Tankane eg hadde då eg laga pluggane mine, var at det er å få pluggane til å feste godt i snøen som er problemet, ikkje styrken på sjølve pluggen. Uhøvla bord frys raskt fast til snøen og har gjort jobben som snøplugg på ein utmerka måte. Billig og raskt å lage er det også (forutsatt at ein har tilgang til sag).

Å plastbelegge dei, ville eg ikkje finne på.

Skrevet

Sånne pinner får du gratis hvis du går på en trelasthandel. De tynne lektene som ligger mellom materialene i stabler er perfekte. Uhøvlet er best. Er helt enig i at man ikke trenger å bekymre seg for styrken. En 50 cm plugg på tvers i snøen tåler mer enn nok, i alle fall hvis man bruker en del plugger. Jeg har med meg 10, men i værhardt terreng ville jeg kanskje gått til 15.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.