Gå til innhold
  • Bli medlem

50 cm snøplugger 17 g


bolletog

Anbefalte innlegg

Annonse
Posen med mine heimelaga trepluggar veg 700g. Det er 20 pluggar + pose, altså gjennomsnitt 35g pr plugg.

det satte meg egentlig på ideen om lage noen komposite plugger selv...

kjerne av hardt tre i en vettug fasong, og lage kompositt av dem med glassfiber eller karbonduk og epoxy.

Det er jo konstruksjonen som generelt gir mest styrke per vekt... :)

kanskje overkill, men om man har tid og utstyret nødvendig liggende å slenge i garasjen så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankane eg hadde då eg laga pluggane mine, var at det er å få pluggane til å feste godt i snøen som er problemet, ikkje styrken på sjølve pluggen. Uhøvla bord frys raskt fast til snøen og har gjort jobben som snøplugg på ein utmerka måte. Billig og raskt å lage er det også (forutsatt at ein har tilgang til sag).

Å plastbelegge dei, ville eg ikkje finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne pinner får du gratis hvis du går på en trelasthandel. De tynne lektene som ligger mellom materialene i stabler er perfekte. Uhøvlet er best. Er helt enig i at man ikke trenger å bekymre seg for styrken. En 50 cm plugg på tvers i snøen tåler mer enn nok, i alle fall hvis man bruker en del plugger. Jeg har med meg 10, men i værhardt terreng ville jeg kanskje gått til 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.