Gal Krokfot Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Nokon som har vært på Sjøboltinden og veit korleis det er å ta seg opp dit sumarstid? Er enklaste ruta frå Myklebustsætra over Kyrfonndalsvatnet og Bjørnevatnet eller går det an å ta seg direkte opp ryggen frå hytta i vestenden av Sjøbolet? Er det klatring på nokon av desse rutane? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Ingen hjelp å få på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Mesteparten av den tidligere "Sunnmørsbanden" has left the building, dessverre. Selv har jeg ikke vært der og kan ikke gi deg svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Kanskje noen i Innfjorden kan hjelpe deg angående vestryggen: http://www.innfjorden-hytteforening.no/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=38 Les forøvrig om Sjøbolet og andre hytter i området. Fint tilbud: http://www.romsdal.com/romsdal/romsdal2010.nsf/area.xsp?id=FH76SBH6&page=map Ellers har jeg sett på ruta du skisserer fra Myklebustsætra som en fin skitur. Vil tra at den er uproblematisk ved gode forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Mot høyre i dette bildet ser du ryggen fra Innfjordsiden. Den bratner til og ser vanskelig ut mot slutten. Men der er renner som gjør at fjellet kan åpne seg. http://www.westcoastpeaks.com/pics08B/imidtind_47z85view.jpg Vanskelig å si. Bildet er fra 19.juli 2008. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Ok, takk for tips. Er ekstra stas om den kan tas som ein skitur, så da spørs det om eg skal satse på det istaden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcticpeak Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Nokon som har vært på Sjøboltinden og veit korleis det er å ta seg opp dit sumarstid? Er enklaste ruta frå Myklebustsætra over Kyrfonndalsvatnet og Bjørnevatnet eller går det an å ta seg direkte opp ryggen frå hytta i vestenden av Sjøbolet? Er det klatring på nokon av desse rutane? Såg ikke denne før nå, har ikke vært her inne på en stund. Dette er mine barndomstrakter, tilbrakte hver eneste sommer på Bøstølen når jeg var liten. Sjøboltinden kan gåes fra alle sider som ser naturlige ut. Turen over fra Myklebustsætra og over Kyrfonnvatnet er nok den mest kronglete og medfører mye klyving. Det enkleste er å gå opp fra Sjøbolet. Kjører du bil opp på Bøstølen er det en fin dagstur, fra Valldal ville jeg tatt det på to dager med overnatting i Sjøbolhytta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcticpeak Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ok, takk for tips. Er ekstra stas om den kan tas som ein skitur, så da spørs det om eg skal satse på det istaden. Ja, Sjøboltinden kan gåes på vinteren, men vær obs på skredfaren, for all del unngå å gå for langt ut mot Bøstølsiden, det kan være svært vanskelig å se om du er på "land" eller om du befinner deg langt ute på skavlen med bare luft under deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.