Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjøboltinden


Gal Krokfot

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

Kanskje noen i Innfjorden kan hjelpe deg angående vestryggen: http://www.innfjorden-hytteforening.no/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=38

Les forøvrig om Sjøbolet og andre hytter i området. Fint tilbud: http://www.romsdal.com/romsdal/romsdal2010.nsf/area.xsp?id=FH76SBH6&page=map

Ellers har jeg sett på ruta du skisserer fra Myklebustsætra som en fin skitur. Vil tra at den er uproblematisk ved gode forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som har vært på Sjøboltinden og veit korleis det er å ta seg opp dit sumarstid?

Er enklaste ruta frå Myklebustsætra over Kyrfonndalsvatnet og Bjørnevatnet eller går det an

å ta seg direkte opp ryggen frå hytta i vestenden av Sjøbolet?

Er det klatring på nokon av desse rutane?

Såg ikke denne før nå, har ikke vært her inne på en stund.

Dette er mine barndomstrakter, tilbrakte hver eneste sommer på Bøstølen når jeg var liten.

Sjøboltinden kan gåes fra alle sider som ser naturlige ut.

Turen over fra Myklebustsætra og over Kyrfonnvatnet er nok den mest kronglete og medfører mye klyving.

Det enkleste er å gå opp fra Sjøbolet. Kjører du bil opp på Bøstølen er det en fin dagstur, fra Valldal ville jeg tatt det på to dager med overnatting i Sjøbolhytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tips.

Er ekstra stas om den kan tas som ein skitur, så da spørs det om eg skal satse på det istaden. :)

Ja, Sjøboltinden kan gåes på vinteren, men vær obs på skredfaren, for all del unngå å gå for langt ut mot Bøstølsiden, det kan være svært vanskelig å se om du er på "land" eller om du befinner deg langt ute på skavlen med bare luft under deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.