Gå til innhold
  • Bli medlem

Verden er vel urettferdig!


REs

Anbefalte innlegg

Annonse
Kåre Willoch er naboen min

Ja hadde vi bare hatt flere med like godt hode som han i norsk politikk.

Hyggelig å se at han, etter sin politiske kariære, også har vett nok til å engasjere seg i saker som vel ville ha vert noe for langt ute til venstre for ham da han var politisk aktiv.

Høres ut som en god plan.

Det var en fin fisk. Kanskje det er en slik en som står og venter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at han, etter sin politiske kariære, også har vett nok til å engasjere seg i saker som vel ville ha vert noe for langt ute til venstre for ham da han var politisk aktiv.

Men nå er det jo ingen som hører på ham. Jeg skulle ønsker at politikere (og andre) kunne gjøre noe når de hadde makt til det - ikke når det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønsker at politikere (og andre) kunne gjøre noe når de hadde makt til det - ikke når det er for sent.

Alt er jo mye lettere når de ikke trenger å tenke på å beholde jobben (taburetten). Det er ofte mer behagelig å "snu kappen etter vinden" enn å stå opp for det man tror på.

En fransk prinsesse var en gang ute og kjørte og langs veien stod folk og ropte og demonstrerte. Hun lurte på hva det var de ropte etter og da hennes lakeier sa at de roper fordi de ikke har brød, svarte hun: "Hvis de ikke har brød, kan de ikke bare spise kaker da".

Det kan kanskje tenkes at en del av våre politikkere ikke helt forstår hvordan det er i det virkelige livet. Mange av dem har gått direkte fra en foreldrebetalt skolebenk og inn i politiken uten å ha fått noen som helst erfaring med det virkelige livet. De forholder seg til papirer som er skrevet av godt betalte rådgivere uten å tenke på hvilken agenda disse har hatt når de informerte den som skal ha ansiktet sitt på tv.

F.eks. så har vi råd til å bruke milliarder på å bygge operahus (Oslo) og kulturhus (Stavanger). Vi nøler ikke med å bruke nisifrede beløp på diverse idrettsarrangementer (OL, VM etc.) og folk uttaler at de ikke har problemer med å bruke mange hundre kroner, ja faktisk tusener på billetter, men en strømkabel i Hardanger blir nesten umulig og alt for dyrt selv om vi er i stand til å legge både olje- / gassrørledninger og strømkabler fra plattformene i Nordsjøen, over norskerenna og inn til land. Veistandarden i landet er blant europas dårligste selv om vi har de høyeste avgiftene både på kjøp og bruk av bil. Oljeresursene langs kysten vår skal utvinnes koste hva det koste vill, og natur og miljo ofres på Mammons alter. Fisken fiskes opp og naturen bygges ned og "den tause våren" nermer seg med stormskritt.

Vi tjener oss søkkrike på olje og fisk, men like vel har vi et helsevesen som halter avgårde og blir forbigått av f.eks. "lilleputtstaten" Danmark som stort sett bare tjener penger på Lego og norske turister.

http://www.innen48timer.no/

Jan Vincents Johannessen brukte over 20 år på å bygge opp radiumhospitalet til et mønsterbruk av et kreftsykehus og nå er den rødgrønne regjeringen i full gang med å rive ned og ødelegge det hele med rekordfart.

Vi er et hylekor som stadig roper på mer og mer uten tanke på at det kanskje snart kunne være på tide å ta et rev i seilet og begynne å bremse litt på forbruket, og våre politikkere gjør hva de kan for å gi oss muligheten til å forbruke stadig mer. Dette fører til at våre politikkere, i stedet for å se på hva vi bruker pengene til, innfører stadig nye og høyere skater og avgifter, og når de har landsmøte så synger de sine kjente og kjære kampsanger som f.eks 3. verset av Internationalen.

I mot oss statens lover bøyes,

av skatter blir vi tynget ned.

Og fri for plikt den rike føyes,

mens ringhets rett ei kjenner sted.

Lenge nok har vi ligget i støvet:

vi stiller likhets krav mot rov.

Mot alle retten skal bli øvet,

slik vil vi ha vårt samfunns lov.

Hvordan skal dette ende?

Nei nå får det være nok klaging for i dag.

Dagen starter med et fantastisk vårvær og min yngste sønn er på telttur med et gammelt vedfyrt militærtelt.

Jeg får vel komme meg i klærne og reise ut og se om jeg kan hjelpe dem med å pakke og transportere telte hjem igjen. En så fin vårdag må ikke få passere uten å bli grundig utnyttet i god norsk sosialdemokratisk forbrukerånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.