Gå til innhold
  • Bli medlem

trolltunga - Ringedalen


baron

Anbefalte innlegg

Planlegger ein tur til trolltunga til våren/sommeren.

Har lyst til å gå opp Mågelibanen og gå videre inn til trolltunga.

Er det nåken som har vert der og veit om dette er ein fin dagstur kanskje med unger

eller bør ein overnatte Reinaskorsbu ??

Dersom ikkje vi har ungene med kjem vi kanskje til å gå videre innover til "Himmelstigen".

Er dette ein svært luftig tur at folk med høgdeskrekk ikkje bør delta ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Planlegger ein tur til trolltunga til våren/sommeren.

Har lyst til å gå opp Mågelibanen og gå videre inn til trolltunga.

Er det nåken som har vert der og veit om dette er ein fin dagstur kanskje med unger

eller bør ein overnatte Reinaskorsbu ??

Dersom ikkje vi har ungene med kjem vi kanskje til å gå videre innover til "Himmelstigen".

Er dette ein svært luftig tur at folk med høgdeskrekk ikkje bør delta ??

Hvis du har med unger er det iallefall ikke noen dagstur. Uten barn blir det en ganske lang dagstur, jeg overnatter nok når jeg reiser inn neste gang. Det er nesten 1000m stigning, og du kan ikke regne med å få sitte på med banen opp. Hytten er veldig liten, så ville ikke satset på at det er plass hvis du kommer i sesongen...

Ta med teltet og få en SUPER tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempefin dagstur for voksne, men møtte flere familier på veien ut igjen som spurte om det var langt igjen (ungene var utslitte). Møtte også en italiensk familie som knapt hadde kommet opp "trappene" til Mågelibanen, hvorpå de spurte om det var langt igjen. Fikk litt vondt av de da ;)

Vi gikk opp kvelden før og sov i telt ved et lite tjern. Lot bagasjen ligge igjen og tok turen bort til Trolltunga på morgenen. Dette for å slippe alle folkene som går denne turen sommertid. Fikk ca 2 timer på stupet alene med niste og knall sol.

Det eneste som er tungt med turen, er trappene. Jeg jogger i trapper til vanlig, så for meg var ikke disse noe problem med sekk og det som hører med en overnattingstur. Men kunne se at mange sleit opp her, da vi returnerte mens folk gikk inn. Så ville ikke drasset med meg veldig små barn inn, med mindre du har avtalt å bruke banen. Denne kom i retur da vi begynte å gå, og det fristet å hoppe på vognen som gikk opp. Heldigvis gjorde vi ikke det, da en av hytteeierene stod på toppen med full oversikt.

Best av alt, er at det er dusj i bunnen av banen, men vi "hoppet" i vannet bak - anbefales! :)

EDIT: Så etterpå at du spurte om folk med høydeskrekk burde å delta eller ikke:

-Jeg har høydeskrekk, men satt meg likevel ute på tuppen. Stien utover går hele tiden litt borte fra kanten. Så jeg ville ikke latt høydeskrekken ødelegge for en tur opp. Kanskje droppe den klatreruten som går opp. Selve tunga er bred nok til at man ikke blir helt dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flotte svar ;)

Bur ikkje så langt ifra så vi kjem vel uten unger ein tenke eg.vi er ein vennegjeng på 6 stk så vi ser :=) viss vi er tidleg på ann går det vel som ein dagstur.går mykje til fjells her i området så vi klarer oss fysisk :)

Glede meg :) Ser kjempeflott ut.

Når det gjaldt høgdeskrekken så tenkte eg på Himmelstigen.Viss vi overnatta kan det bli at vi går å ser der viss det er verdt turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.