500fjell Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei! Pudderalarmen er gått over store deler av vårt langstrakte land denne helga. På søndag vurderer vi en randotur. Delvis grunnet stor skredfare i høyfjellet velger vi å gå for en ås på Østlandet (mellom Moelv og Asker en plass). Hadde vært fint med en noe vedvarende bakke på noen hundre høydemeter der det ikke er for tett skog til at man kan kjøre ski. Vurderte østsida på Mistberget, men er vel redd for at skogen er for tett der? Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vargtaz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Skreikampen? (østsiden, ned mot RV33) Tror det er litt for lite snø foreløpig desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtidd Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ikke helt i området der du tenker, men Bukollen i Vassfaret tror jeg har noen muligheter. Prøvd meg før, men i en meter snø med truger på beina ble det for tungt for meg, kom aldri til topps. Var der i høst, det ser jo ut som det kan være mye moro ned derfra. Muligens for lite snø nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Kjørte litt ved hurdal skisenter i går. Er litt for lite snø ennå mange plasser, fort gjort å hekte i kratt og kvist skjult under snøen. Men stort sett går det noenlunde greit. Vær obs på at det mangler såle under løssnøen. Tror det generellt er mindre snø her oppi enn det er litt lengre sør. Var bare 20-30cm lett løssnø før siste snøfallet. ca 50 cm nå. Østsida av Mistberget er ganske tett såvidt jeg husker. En mulighet kan være å følge høyspenten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Takk for tips! Skjønner det nok er litt lite snø enda, men er meldt litt i morgen også. Får vurdere det etter hvert. Tenker litt på høyspenten på Mistberget og sørvestsida på Nynabben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 For å oppdatere denne kan man jo bare konkludere med MYE snø! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 For å oppdatere denne kan man jo bare konkludere med MYE snø! Absolutt, mer enn forventet! Ble en slitsom og gøyal tur på Mistberget i dag Rapport: http://peakbook.org/tour/7890/Pudderdr%C3%B8m+p%C3%A5+Mistberget.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Står respekt av å tusle opp den linja i dypsnøen!! Siste snøfall har hjulpet en god del på føret, vind og mildere vær har dessuten gjort snøen litt fastere også. Bare å komme seg ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.