sjuspringarn Skrevet 7. januar 2011 Skrevet 7. januar 2011 Jeg lurer litt på hvordan det er å gå langtur, i mitt tilfelle over Hardangervidda, med Scarpa t4 skoa. Det jeg vil tro er positivt med disse skoene er først og fremst varmen, og muligheten til å ta ut innerstøvelen. Det jeg er litt mer usikker på er hvordan komforten er over lengre, flatere distanser. Hva med fotposer? Blir det unødvendig med slike sko? Siter
sjuspringarn Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Skrevet 11. januar 2011 Jeg prøver igjen med et tilleggsspørsmål Hvilke fjellskibindinger er mest gunstig i forhold til T4? Vil en vanlig Rottefella SuperTelemark uten vaier gjøre susen? Siter
Busken Skrevet 11. januar 2011 Skrevet 11. januar 2011 T4 er en mellomløsning som passer til toppturer og kortere strekninger bortover. Jeg syns den er for stiv og tung til en kryssing av Hardangervidda. Ville heller valg BC-binding slike turer, men hvis du allerede har 75mm, er det greit med en lett binding og lærstøvel. Siter
baron Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 eg har nett kjøpt nye t4 som skal brukes på riva3 binding.har kjøpt dette for å gå folgefonna på langs og det er ca 19 t på ski.eg har snakka med masse folk og blitt anbefalt dei skoa så eg håpe eg har gjort rett valg.....sitter fint på foten ihvertfall og er behagelege å gå med.er blitt anbefalt å ha med maaasse ekstra sokker.blir visst litt fukt på lengre turer...men eg har null peiling på dette....... Siter
Lompa Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Enig med Busken. Dette er overkill på Hardangervidda. Der er det bortoveregenskaper som trengs først og fremst. Det er for få bakker på strekningen som kan rettferdiggjøre å gå med så stivt utstyr. -Men det er topp støvler til sitt bruk. Siter
Stein-O Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Ja, innerstøvelen er i celle matriale så pass på føtterne. Talkum/fotpudder/deodorant på i pausene? Hælbinding(løsest mulig) eller Free Pivot funksjon er nok tingen siden sålen er stiv. Utenom ortopediske såler har jeg kun plass til tynne sokker. Hvordan er det med dere? Siter
Busken Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Utenom ortopediske såler har jeg kun plass til tynne sokker. Hvordan er det med dere? Har aldri brukt såler i mine. Ved vanlige turer med stadig gange holder det som regel med tynne sokker. Skal man krysse vidda på denne tiden av året og ha begrenset tørkemulighet, er vel fuktsperre en tanke? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.