Gå til innhold
  • Bli medlem

Tinderangling i Sunnmørsalpane (nettsted)


Svein

Anbefalte innlegg

I dag 10.jan lanseres et nytt nettsted om Sunnmørsalpane. Målsettingen for sluttproduktet er at du skal finne informasjon om alle toppturer i Sunnmørsalpane.

Tankene begynte å svirre for 1-2 år siden, om å lage ei lita hjemmeside med presentasjon av bilder ++. Det har gått slag i slag hvor listen har blitt hevet gang etter gang. Hva det har blitt til er noe helt annet enn hva utgangspunktet var. Grunnlaget er lagt, det videre arbeidet ser jeg fram til :lol:

Adressen er www.tinderangling.net

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solid start Svein !

Bra du setter høye mål og planlegger å samle alle toppturer i Sunnmørsalpene på denne portalen. Hvor mange topper er det egentlig på Sunnmøre alle områder inkludert?

Siten er hermed lagt til i mine favoritter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lista til Livsnytar og meg er det 392 topper over 1000 meter i Sunnmørsalpene, sist oppdatert i dag med noen topper fra lista til Svein.

Nå har vi utgangspunkt i et litt større område en Svein. Vi kommer nok noe over 400 topper over 1000 meter når vi har fått med alt.

Lista vår er vel omtrent like sær som 300+ lista over 2000-meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positive tilbakemeldinger :lol:

Antall topper.....Hva som er utlagt til nå er 82 topper. Det er mulig det kommer flere for dette området, men ikke med det første. Har noen i kikkerten. Tror nok at for de rammene som er lagt nå kan dreie seg om rundt 300, kanskje mer. Har ikke totaloversikten. Ozzi har bedre oversikt tror jeg. Jeg kan kanskje få vite hvor mange som er notert ned vest for Austefjorden.....

Alle lister er vel sære Ozzi.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny side, Svein! De fleste vet nok ikke hvor mye arbeid som ligger bak slike hjemmesider. En innholdsrik side som helt sikkert vil få flere opp av godstolen og ut i topplandet. Lykke til med videre arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har utviklet en ny kartfunksjon, for å gjøre det enklere å finne fram i villnisset at Sunnmørsalpe-topper. Jeg fikk noen tilbakemeldinger som gikk på at det kan være vanskelig å forstå sammenhengen mellom topper og toppområder, så lenge man ikke har en viss kjennskap til fjellområdet. Forståelig, og jeg burde kanskje sett det tidligere :)

Derfor har jeg brukt litt tid på å lage en funksjon der man kan finne topper og toppområder direkte fra kart. Jeg tar gjerne i mot tilbakemeldinger på hvordan dette fungerer, om det letter oversikten. Om det er lettere å gjøre seg kjent med området. Bruk gjerne pm eller mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Virkelig flott nettside dette her! Har hengt meg voldsomt opp i bildeserien fra Store Veirhaldet. Særlig utsikten mot Saudehornet og Vassdalstinden må være til å miste pusten av når man står på det stedet bildet er tatt i virkeligheten. Hadde aldri hørt om Store Veirhaldet før, har nok vært for opptatt av toppene over 1500 meter. Men tar nok ikke den turen til sommeren, sånne turer bør oppleves under samme forhold som da bildene ble tatt. Snøen gjør alt så mye flottere. Har en fiks ide om at jeg aldri skal på Stølsmaradalstind sommerstid, for den forbinder jeg med ski, snø og masse sol, og sånn må det være. Satser på en vårskitur en gang senere. Sunnmøre er til for å utforskes, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!!

Store Veirhaldet, eller bare Veirhaldet som den helst kalles (er en "lissje" lenger vest), er en typisk skitur. Enkel adkomst med skitrekk, flott utsikt, solrikt og bra nedkjøring. Minuset er mye folk...mye...

Vassdalstinden og Saudehornet fra denne kanten har jeg også sansen for... Ligger forøvrig også ute en bildeserie fra nabotoppen Blåtinden, hvor utsikten er omtrent identisk (turdato 14.04.03).

Du får bare følge med framover, godbitene kommer på rekke og rad utover våren, sommeren og høsten... både bilderapporter og nye ruteomtaler. Og så er det selvfølgelig bare å oppsøke området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.