Gå til innhold
  • Bli medlem

Herlig romjulsrevansje på Fresvikbreen og andre godbiter! (27-28. desember 2010)


oyvindbr

Anbefalte innlegg

Annonse

Tusen takk for en fantastisk tur Øyvind! Som du nevnte, dette er kanskje den flotteste turen vi har hatt i lag av de turene vi fikk til sammen i 2010, det året vi ble turkompiser. :roll: Som alltid var det artig å lese rapporten, måtte trekke på smilebåndet enkelte steder. Det betyr bare at jeg kjenner meg igjen i situasjonene du skildrer. Du tar det på kornet!

Godt nytt fjellår alle sammen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Øyvind, med fine bilder.

Fresvikbreen så adskillig penere ut i romjula enn den gjorde i sludd og blest tidligere i høst.

Appropos drikke, eller mangel på sådan. Sjekk innlegg fra en tidligere tråd:

.

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15583&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=soloklatring

.

Primus kan være greit.... :roll:

.

Har dere også begynt å krysse av på denne lista ??

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_isbreer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på et knallår i 2011 også Sondre!

2010 var veldig bra. Så bra at mor her en kveld sa at hun nesten ikke hadde sett meg det siste året fordi jeg ikke lenger bor hjemme og fordi jeg alltid er på tur. Vi vil gjerne se deg litt oftere i år, du må ta deg tid til å slappe av litt mer og være snill mot egen kropp, og husk å ta vare på forholdet ditt til Irene...:)

Siden dette ikke ble sagt i affekt, men snarere med en vennlig tone så velger jeg å ta det seriøst. Men ikke mer seriøst enn at tur må være hovedgreia i åra som kommer også. :) Er bare litt bekymra for turprosjekter som kan kræsje i januar pga diverse sosiale forpliktelser. For å si det sånn, jeg håper helga 15-16. januar blir perfekt værmessig, for per i dag virker det som den eneste ledige helga for meg. Men først må vi leve litt på den fantastiske turen til Fresvikbreen. Nok en gang tusen takk for turen! :)

Og til Dag: En gang i fremtiden må vi som tidligere sagt på sms ta turen til Fresvikbreen fra Fresvikåsen. Gjerne som en vårskitur. Mistenker den innfallsvinkelen for å være den aller flotteste på grunn av alle de voldsomme stupene og Storedalens og Tundalens gedigne øksehogg. I tillegg til Jotunheimen og resten av 2k-områdene pluss Finnemarka er vel naturen i Vik kommune den jeg kommer til å utforske mest i åra framover vil jeg tru, så det skulle by seg nok av muligheter til en fellestur.

Ja jeg fortsetter med de utroligste tabber jeg burde luka ut for lengst. Feks så har det hendt at jeg drar på treningstur i marka en 2 mil uten å ha med meg noe som helst. Blir mye fantasering om drikke da gitt. Håpløst. Og så virka det forlokkende å bare kunne ta fram termosen og helle varmt vann direkte i turmatposen istedet for å jobbe med primus. Jaja, nå lærte jeg iallfall at jeg klarer å gå fra Grønsberg til Fresvikbreen og tilbake på ca 3 liter vann. Kommentar overflødig!

:D

Vi samler nok litt på breer ja. Jeg er svært så lysten på Snønipa (Myklebustbreen) og Grovabreen for tida. Jøkulen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.